۱۴۰۱ چهارشنبه ۲۱ دي چاپ
بررسی بازدهی سهام شگویا و چشم انداز آینده

سود بالاتر از ۳۱ درصد در یک ماه برای سهامداران پتروشیمی شهید تندگویان

سود بالاتر از ۳۱ درصد در یک ماه برای سهامداران پتروشیمی شهید تندگویان

اقتصاد میهن: سهام شرکت پتروشیمی شهید تندگویان (شگویا) در بازار سرمایه با بازدهی 31.6 درصد ظرف یک ماه اخیر رکورد بسیار ارزشمندی برای سرمایه گذاران و سهامداران خود به جای گذاشت.

بررسی روند قیمت سهام پتروشیمی تندگویان طی یک ماه اخیر (۲۰ آذر – ۲۰ دی ماه) نشان می‌دهد قیمت این سهم ارزشمند از ۹۴۲۰ ریال در ۲۰ آذرماه به ۱۲،۳۰۰ ریال در پایان معاملات ۲۰ دی ماه رسیده که به این ترتیب سهامداران توانسته‌اند ۳۱٫۶ درصد سود کسب کنند. این افزایش قیمت ادامه وضعیتی است که در سه ماه گذشته شکل گرفته است. اگر این بررسی را به محدوده زمانی سه ماهه افزایش دهیم باز هم شاهد بازدهی قابل توجه ۳۹٫۸ درصدی طی سه ماه گذشته هستیم.این بازدهی فقط مربوط به افزایش قیمت این سهم است و بخش دیگری از سود سهامداری مربوط به سود تقسیمی شرکت طی یک سال است.

سهامدارانی که در زمان مجمع عمومی سالیانه، سهم‌های خود را نگاه داشته‌اند سود تقسیمی سالیانه این شرکت را نیز به طور نقدی دریافت می‌کنند.این مبلغ برای سال گذشته ۱،۲۵۰ ریال به ازای هر سهم بود که در خردادماه گذشته درباره آن تصمیم گیری شد و به طور نقدی به سهامداران پرداخت شد.بر اساس پیش بینی امسال این شرکت، طی سال مالی جاری هر سهم شرکت مبلغ۱،۳۹۰ ریال سود خواهد داشت که اگر این مبلغ را به سود این شرکت اضافه کنیم سود ماه جاری این شرکت برای سهامداران با دید درازمدت بیش از ۲۰ درصد خواهد شد.

نکته دیگر درباره ارزش این سهم، گزارش مالی آذرماه پتروشیمی تندگویان است که نشان می‌دهد مجموع فروش سه ماهه پاییز این شرکت در سال ۱۴۰۱ به مبلغ ۵۰۸۶ میلیارد تومان رسیده است.با این وصف، فروش شرکت در این فصل، نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۹ درصدی داشته است، که بیش از پیش بینی‌هاست.همچنین این گزارش نشان می‌دهد که شرکت در نه ماهه نخست فعالیت خود در سال مالی ۱۴۰۱ توانسته ۷۳ درصد از بودجه فروش سالانه خود را پوشش دهد. این نکات باعث شده که فعالان حرفه‌ای بورس، چشم انداز روشن و ارزشمندی برای این سهم قائل باشند و بر این اساس می‌توان پیش بینی اقبال بیشتر به این سهم و افزایش قیمت آن را داشت.

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها