۱۴۰۱ شنبه ۱۷ دي چاپ

استفاده نخست‌وزیر عراق از واژه جعلی «خلیج عربی»/ مقتدی صدر هم به ایران پشت کرد

استفاده نخست‌وزیر عراق از واژه جعلی «خلیج عربی»/ مقتدی صدر هم به ایران پشت کرد

اقتصاد میهن: نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای در مورد مسابقات جام ملت‌های خلیج (فارس) از عبارت جعلی «خلیج عربی» استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، دفتر اطلاع‌رسانی نخست‌وزیری عراق در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد: «السودانی روز جمعه آغاز جام قهرمانی (خلیج عربی) را در میان حضور سرشار مردم از ورزشگاه بین المللی بصره اعلام کرد.»بر اساس این بیانیه، السودانی به تماشاگران عرب در بصره خوشامد گفته و برای تیم‌های حاضر در این مسابقات موفقیت و برای تماشاگران روحیه ورزشکارانه و لذت تماشای مسابقات را آرزو کرد.

* مقتدی صدر هم به ایران پشت کرد

مقتدی الصدر رهبر جریان صدر عراق از خلیج عربی به جای خلیج فارسی استفاده کرد.در آستانه آغاز بیست‌وپنجمین دور رقابت‌های فوتبال منطقه‌ای به میزبانی عراق و بین کشورهای عربی، انتشار توئیتی توسط «سید مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر که پیش‌تر از دنیای سیاست کناره‌گیری کرده بود، خبرساز شد. او در ابتدای توئیت خود، می‌نویسد که «میهمانان عرب بزرگوار ما از کشورهای(خلیج عربی)، به شما خوشامد می‌گویم»؛ و در ادامه از هشتگ «#اهلاً_وسهلاً_بالعرب/خوشامد به عرب‌ها» استفاده می‌کند.

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها