۱۴۰۱ سه شنبه ۲۹ آذر چاپ

ارزش این گوسفند، هم قیمت مرسدس بنز CLS مدل ۲۰۲۳ است!+ تصویر

ارزش این گوسفند، هم قیمت مرسدس بنز CLS مدل ۲۰۲۳ است!+ تصویر

اقتصاد میهن: درحالی که در همه نقاط دنیا صرفاً از گوسفندها برای پشم و همچنین گوشتشان بهره گرفته می‌شود، ظاهراً در غرب آفریقا این حیوانات ارج و قربی برای خود دارند. در سنگال گونه‌ای از گوسفندها با نام «لادوم» (Ladoum) پیدا می‌شود که با قیمت‌های چند ده هزار دلاری، گران ترین گونه گوسفند جهان به‌شمار می‌رود. لادوم‌ها ترکیبی از نژادهای موریتانی و مالی هستند که شکل‌گیری آن‌ها به حوالی دهه ۷۰ میلادی برمی‌گردد.

عکاس فرانسوی «سیلوین چرکاوی» (Sylvain Cherkaoui) زمانی که اوایل پاندمی کرونا در خانه خود در داکار، پایتخت سنگال به‌سر می‌برد، با این گونه گوسفند آشنا شد. او به تصویر این گوسفندها به‌همراه نوشته «خودرو بخر و به تو گوسفند می‌دهیم!» روی بیلبوردها برخورد کرد و به‌دنبال کسب جزئیات بیشتر درباره گران ترین گوسفند جهان رفت.

گوسفندهای لادوم با هر تصوری که درباره این حیوانات داشتید، تفاوت دارند. ظاهر زیبا، پوزه‌های برجسته، شاخ‌های منحنی، وزن ۱۸۰ کیلوگرمی و قد بلند ۱۲۰ سانتی‌متری ویژگی‌های منحصر به فرد آن‌ها به‌حساب می‌آیند. تعداد محدودی از پرورش‌دهنده‌ها در سنگال این گوسفندهای خاص را پرورش می‌دهند و پولداران این کشور حاضرند ۱۰ هزار دلار برای فقط یک گوسفند بپردازند. قیمت لادوم‌ها بسته به اندازه و وزن، شکل و تقارن شاخ‌ها و بیضه‌ها و انحنای پوزه آن‌ها متغیر است، اما قیمت این گوسفند حتی به ۸۰ هزار دلار هم می‌رسد؛ قیمتی که امروزه با آن می‌توان صاحب نسخه پایه سدان لوکس مرسدس بنز CLS مدل ۲۰۲۳ شد!

گران ترین گوسفند جهان که عکاس فرانسوی مذکور آن را «رولکسِ گوسفندها» توصیف کرده است، حتی در جشنواره‌های زیبایی مختص به گوسفندها حضور پیدا می‌کند. این جشنواره‌ها در تلویزیون رسمی سنگال پخش می‌شوند و غذا و پول به‌عنوان جایزه به دارندگان زیباترین گوسفندها تعلق می‌گیرد. ضمن اینکه به ارزش گوسفندشان هم اضافه می‌شود و نهایتاً می‌توانند با قیمت بیشتری آن‌ها را به‌فروش رسانند.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها