۱۴۰۱ شنبه ۲۱ آبان چاپ

کریدور شمال-جنوب، بهترین راه برای توسعه روابط اقتصادی ایران و روسیه

کریدور شمال-جنوب، بهترین راه برای توسعه روابط اقتصادی ایران و روسیه

اقتصاد میهن: مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت ، کریدور شمال-جنوب، بهترین راه برای توسعه روابط اقتصادی ایران و روسیه است و با توجه به عزم جدی ایران و روسیه برای توسعه کریدور شمال – جنوب، سال آینده می‌تواند سال جهش اقتصادی و رونق برای این کریدور باشد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل منطقه آزاد چابهار ، نشست مشترک «امیر مقدم» مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با «سرگئی میلوشکین» مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لوتوس آستراخان روسیه و «اُلگ ساو چنکو» نائب رییس دومای روسیه با هدف بررسی راهکارهای فعال‌سازی کریدور بین‌المللی شمال – جنوب در راستای استفاده از موقعیت ویژه چابهار برای دسترسی به بازارها، نوزدهم آبان‌ماه به میزبانی منطقه آزاد چابهار برگزار شد.مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در این دیدار با تاکید بر پیشرفت کریدور بین‌المللی شمال – جنوب گفت: برای توسعه ارتباطات ایران و روسیه محورهای مختلفی وجود دارد که بهترین آن در شرایط فعلی می تواند فعال سازی این کریدور باشد. ما توانستیم به صورت آزمایشی چند کالا را از هندوستان به سمت ایران و سپس به سمت روسیه حرکت دهیم اما اکنور این پرسش مطرح است که چرا این فرآیند متوقف شد.

مقدم با بیان این که ایران موافق تشکیل کمیته برای اصلاح و بهبود قوانین، تسهیل روابط و سرعت بخشیدن در حمل ونقل است، اظهار کرد: دیدگاه طرف ایرانی و روسی برای توسعه کریدور شمال – جنوب به یکدیگر نزدیک است. وی اضافه کرد: پیام صحبت‌ها در این نشست، نشانگر عزم جدی برای کار سریع و به موقع است. ما هم برای تحقق این خواسته عزم جدی داریم و زمان نیز برایمان بسیار اهمیت دارد بنابراین منطقه آزاد چابهار با استفاده از پتانسیل دبیرخانه تهران و هماهنگی‌هایی که در سطح منطقه صورت خواهد گرفت، تلاش می کند تا مسیر کریدور شمال – جنوب با سرعت بیشتر عملیاتی شود.

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها