۱۴۰۱ دوشنبه ۲۳ آبان چاپ

رمز موفقیت شرکت بیمه دانا در کسب درآمد و سود بالا

رمز موفقیت شرکت بیمه دانا در کسب درآمد و سود بالا

اقتصاد میهن: اقدامات برنامه‌ای شرکت بیمه دانا متناسب با اهداف آتی این شرکت در سال جاری سبب شد تا علاوه بر رضایت مشتریان و کسب سود سهم، بیشترین افزایش بیمه‌های صادره در میان شرکت‌های بیمه‌ای مربوط به بیمه دانا باشد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که رمز موفقیت بیمه دانا در عمل به تعهدات و دوری از حاشیه‌نشینی است.

بررسی و مقایسه شرکت‌های بیمه‌ای براساس بیمه‌های صادره و سهم انواع بیمه از پرتفوی آنها نسبت به سال قبل نشان می‌دهد که بیشترین افزایش بیمه های صادره در شرکت بیمه دانا بود. این شرکت که در هفت ماهه سال گذشته ۴ هزار میلیارد و ۷۸۲ میلیارد تومان حق بیمه صادر کرده بود در ۷ ماهه سال ۱۴۰۱ توانست این مبلغ را با جهش ۱۹۷ درصدی به ۱۴/۱ هزار میلیارد تومان افزایش دهد.صندوق تامین خسارت های بدنی صورت مالی حسابرسی نشده خود که شامل فهرست بدهی شرکت های بیمه است در سامانه کدال منتشر کرد. با نگاهی کلی به وضعیت شرکت‌ها، نقش جدی در کاهش مانده مطالبات ۴۳ درصدی صندوق تامین خسارت‌های بدنی را می‌توان به پای خوش حسابی دو شرکت بیمه ایران و دانا گذاشت. این دو شرکت بزرگ صنعت بیمه در حالی که ۶ ماهه سال گذشته رقم قابل توجهی به صندوق بدهکار بوده اند اما در فاصله زمانی مورد نظر با تسویه حساب و درج عدد درخشان صفر موجب افزایش موجودی صندوق شده‌ و نقطه عطف این گزارش مالی را به نام خود زده‌اند.

تغییر چهره یک هزار و ۸۳۱ میلیارد ریال به صفر از سوی بیمه دانا در شرایطی روی داده که این شرکت از محل صدور بیمه نامه‌های جدید ثالث و جرایم دیرکرد می توانست بدهی قابل توجهی به صندوق داشته باشد ولیکن نسبت به پرداخت، متعهدانه اقدام کرده‌ است.لازم به ذکر است؛ بیمه های ثالث   اجباری ۱۹ درصد و بیمه درمان ۵۸ درصد از بخش بیمه‌های صادره شرکت بیمه دانا را تشکیل می‌دهد. علاوه بر این، درآمد حق بیمه ناخالص ۲۴ شرکت بیمه‌ای منتخب در نیمه نخست امسال با رشدی ۶۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۴۲ هزار و ۴۴۵ میلیارد تومان رسیده که سهم بیمه دانا ۱۷.۷ درصد برآورد شده است.

بررسی‌ صورت گرفته از صورت‌های مالی و حساب سود و زیان نیمه نخست سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد که شرکت‌ بیمه دانا در رنکینگ درآمد حق بیمه ناخاص رتبه اول را به خود اختصاص داده‌ است. شرکت بیمه دانا رشد ۱۲۲ درصدی درآمد حق بیمه ناخالص را در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال تجربه کرده و سهم این شرکت از مجموع درآمد حق بیمه ناخالص شرکت‌های منتخب ۱۷.۷ درصد بوده در حالی که در نیمه نخست پارسال در جایگاه دوم قرار داشت. سهم دانا از ۱۳.۳ درصد در پایان تابستان پارسال به ۱۷.۷ درصد در پایان تابستان امسال رسیده است.

به گفته مدیرعامل شرکت بیمه دانا؛ دلیل اصلی رشد شاخص فروش بیمه دانا در بازار صنعت بیمه، قرارداد وزارت آموزش و پرورش بوده که به عنوان یک فرصت بزرگ در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی برای خدمت‌گزاری به جامعه معلمان در اختیار این شرکت قرار گرفته است.شرکت بیمه دانا در راستای دستیابی به توسعه پایدار طبق برنامه سه ساله، برای سال اول ۷۰ درصد رشد، سال دوم ۵۰ درصد رشد و برای سال سوم به بعد ۴۰ درصد رشد پیش‌بینی کرده است تا بتواند از این رهگذر ۱۰ درصد سهم بازار صنعت بیمه را به دست آورد. کاهش بوروکراسی پیچیده اداری، واگذاری هر چه بیشتر اختیارات مدیران به شبکه فروش و نمایندگان شعب در راستای سیاست عدم تمرکز در ستاد، بهسازی و توانمندسازی سرمایه انسانی، چابک‌سازی سازمانی، توسعه بازار مبتنی بر مدیریت ریسک و هوشمندسازی فعالیت‌ها، انضباط‌بخشی مالی و تقویت حوزه سرمایه‌گذاری از مهم‌ترین راهبردها و نقشه راه بیمه دانا برای دستیابی به اهداف از پیش‌تعیین شده توسط مدیرعامل این شرکت عنوان شده است.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها