۱۴۰۱ يکشنبه ۲۲ آبان چاپ
با رای دیوان عدالت اداری؛

شرکتهای بیمه ملزم به پرداخت ۵۰ درصد خسارت به راننده حادثه دیده شدند

شرکتهای بیمه ملزم به پرداخت ۵۰ درصد خسارت به راننده حادثه دیده شدند

اقتصاد میهن: با نظر اکثریت قضات هیئت عمومی شعب حقوقی دیوان عالی، راننده حادثه دیده، استحقاق دریافت ۵۰ درصد خسارت دیات وارده را دارد.

در ارتباط با پرونده الزام بیمه به پرداخت خسارت وارده به راننده حادثه دیده به قیمت یوم الاداء، (اعمال بیمه شخص ثالث در مورد راننده، همچون سرنشین بیمه شخص ثالث) با نظر اکثریت قضات هیئت عمومی شعب حقوقی دیوان عالی، راننده حادثه دیده، استحقاق دریافت ۵۰ درصد خسارت دیات وارده را دارد و شرکت بیمه مکلف است خسارت وارده را به قیمت یوم الاداء تأدیه کند. از مجموع ۶۴ نفر از قضات حاضر در جلسه هیأت عمومی ۵۷ نفر رأی شعبه چهل و سوم را صائب دانستند. بر اساس این گزارش در این پرونده اصراری حقوقی، یک خودروی پراید با یک نفر شتر تصادف کرده و راننده خودرو و ساربان شتر هر یک مقصر شناخته می‌شوند. راننده مصدوم و مسبب حادثه اعلام کرده، شرکت بیمه برابر مفاد بیمه نامه به تعهد عمل نکرده و مبلغ ۲۱۰ میلیون تومان از دیه را پرداخت کرد و الباقی را پرداخت نکرده و در همین راستا وی دادخواستی به منظور صدور حکم به محکومیت شرکت بیمه به پرداخت الباقی غرامات و دیه به نرخ یوم الاداء، ارائه می‌کند.

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها