۱۴۰۱ سه شنبه ۱۷ آبان چاپ

بانک صادرات ایران، یکه تاز عمل به مسئولیت‌های اجتماعی در شبکه بانکی

بانک صادرات ایران، یکه تاز عمل به مسئولیت‌های اجتماعی در شبکه بانکی

اقتصاد میهن: امروزه مسئولیت اجتماعی و نهادینه سازی آن در جامعه برای نظام بانکداری و مدیرانشان موضوعی مهم به ‌شمار می‌رود .بانک ها نقشی کلیدی در نهادینه سازی مسئولیت اجتماعی در جوامع ایفا می کنند.

نقش بانکها به عنوان تسهیل گرو محرک چرخه های اقتصاد و تجارت،به عنوان نهادهای مولد ثروت وهمچنین به عنوان فراهم آورندگان خدمات برای اجتماعات محلی ، ملی و بین المللی بیانگر اهمیت این موسسات در به جریان انداری حرکن فکری مسئولیت اجتماعی در کل جامعه است. توجه به مسئولیت اجتماعی  شبکه بانکی در سال های اخیر  به طرز چشمگیری افزایش یافته است به نحوی که  مسئولیت اجتماعی از یک حس مسئولانۀ صرف به یک اولویت غیرقابل اجتناب دردستورکارمدیران قرار گرفته است.

بانک صادرات ایران یکی ازبانک هایی است  که در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی کارنامه درخشانی از خود به جای گذاشته است( در مقایسه با عملکرد سایر بانکهای کشور) و این سخن نه در شعار بلکه در مقام عمل کاملا مشهود است.

1-  تسهیلات حمایت از طرح جوانی جمعیت  و ازدواج : در اجرای اصل (۱۲۳) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» مصوب جلسه ۱۴۰۰/۷/۲۴ کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی، بانک صادرات ایران به منظور تحقق سیاست‌های دولت برای حمایت از طرح جوانی جمعیت در نیمه اول سال ١٤٠١  بیش از ٥٢ هزار فقره وام قرض‌الحسنه فرزندآوری به ارزش بیش از ٢٠ هزار و ٧٧٩ میلیارد ریال پرداخت کرده است. پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه در بانک صادرات ایران به عنوان یکی از شاخص‌های مسئولیت‌های اجتماعی برای رفع مشکلات خانواده‌ها و بهبود وضعیت معیشت آنها با حساسیت بیشتری ادامه دارد و برای تحقق اهداف مورد نظر، این بانک در نیمه اول سال جاری با پرداخت بیش از  ١٥٧ هزار فقره وام قرض‌الحسنه به ارزش بالغ بر ١٣٥ هزار میلیارد ریال از اقشار مختلف مردم در زمینه‌های وام ازدواج، مشاغل خانگی، ودیعه مسکن، فرزندآوری و وام‌های ضروری مختلف حمایت کرده است.

2- تسهیلات قرضالحسنه مشاغل خانگی: با حرکت جوامع به سوی دستاوردهای تمدن جدید و تبدیل کارگاه‌های خانگی و کوچک به کارخانه و جایگزینی ماشین به جای نیروی انسانی، اشتغال خانگی ، طی چند دهه اخیر، اهمیت ویژه‌ای یافته است؛ به گونه‌ای که در حال حاضر مشارکت اقتصادی و اشتغال به فعالیت اقتصادی در خانه، یکی از مسائل مهم و مطرح در جامعه امروز ما محسوب و باید اذعان داشت مشاغل خانگی شروع حرکت استقلال خواهی درجامعه به حساب می آید.  

در این راستا نیز بانک صادرات ایران توسعه اشتغال و  تولید در بخش‌های مختلف اجتماعی را  مورد توجه خاص قرار داده و ایجاد و توسعه مشاغل خانگی به عنوان یکی از اهداف توانمندسازی و استقلال مالی و اقتصادی خانواده‌ها همواره مورد تاکیداین بانک بوده  است. بانک صادرات ایران  با پرداخت ١٦ هزار و ٤٦٦ فقره وام قرض‌الحسنه مشاغل خانگی و اشتغالزایی به ارزش بالغ بر ٩ هزار  و٢٨٢ میلیارد ریال به متقاضیان تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) و ستادهای اشتغالزایی در اختیار استانداری‌های کشور، از استمرار و ایجاد و توسعه مشاغل و بهبود سطح معیشت و کارآفرینی پشتیبانی کرده است.

3- تسهیلات ودیعه مسکن: پیرو تصمیم دولت برای پرداخت تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن در سال ۱۴۰۱ به مستأجران و مصوبه شورای پول و اعتبار، بانک صادرات در راستای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی خود در این حوزه هم با نقش چشمگیر خود چتر حمایتی خود را بر سر قشر مستاجر و افراد فاقد مسکن برافراشته است. حمایت بانک صادرات ایران از مستاجران در این مدت با پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن با رشد ٣١٩ درصدی همراه شد و علاوه بر پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه در زمینه‌های مختلف اقتصاد مقاومتی، طی نیمه اول سال جاری ١٢ هزار و ٣٩٤ فقره تسهیلات حمایتی به ارزش بیش از شش هزار و ٨٣٨ میلیارد ریال به صورت ودیعه مسکن به افراد فاقد مسکن پرداخت کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد ١٣٧ درصد و از نظر مبلغی ٣١٩ درصد افزایش ثبت کرده است.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها