۱۴۰۱ سه شنبه ۱۷ آبان چاپ

معجزه یک مدیرعامل در سرمد؛ یعقوب رشنوادی، استراتژیست کم هیاهو

معجزه یک مدیرعامل در سرمد؛ یعقوب رشنوادی، استراتژیست کم هیاهو

اقتصاد میهن: مدیرعامل بیمه سرمد در کمتر از یک سال مدیریت خود تحولاتی را در این شرکت رقم زده که در نوع خود کم نظیر است.

یعقوب رشنوادی، مدیرعامل بیمه سرمد احتمالا جزو معدود دانشگاهیانی است که توانسته همه آن چیزی که در دانشگاه تدریس کرده را در میدان عمل هم پیاده کند.رشنوادی در طول مدیریت کمتر از یک ساله خود در پرچالش‌ترین شرکت صنعت بیمه، حالا یکی از رو به راهترین شرکت‌ها را به گواه صورت‌های مالی منتشر شده، تحویل صنعت بیمه داده است.تنها در شش ماهه ابتدایی امسال، سود خالص سهام بیمه سرمد ۱۴۷درصد، آن هم در این شرایط رکودی بازار سرمایه، رشد داشته است.

مطابق صورت‌های مالی موجود در سامانه کدال، سود فعالیت‌های بیمه‌ای شرکت بیمه سرمد رقم شگفت‌انگیز مثبت ۴۱۵درصد، سود عملیاتی مثبت ۱۵۸درصد، درآمد سرمایه‌گذاری از محل منابع بیمه‌ای مثبت ۱۴۵درصد، حق بیمه خالص مثبت ۷۷درصد، درآمدهای بیمه‌ای ۶۹درصد و درآمد حق بیمه این شرکت نیز مثبت ۶۳ درصد رشد داشته است.این رشد شاخص‌ها در نهایت جهش یک هزار و ۵۱۹درصدی در دریافت‌های نقدی حاصل از سود سهام را برای شرکت بیمه تحت مدیریت رشنوادی به ثمر آورده است.

نکته جالب اینکه رشد جهش‌گونه شاخص‌های مالی بیمه سرمد در این وضعیت نامناسب بازار سرمایه، به اندازه‌ای عجیب بوده که مدیرعامل سرمد در نامه‌ای کم نظیر به سازمان بورس، این بار نه درباره دلایل افت و سقوط بلکه درباره دلایل افزایش سودآوری و رشد شاخص‌های مالی این شرکت توضیحاتی ارائه داده است.به هرحالی چیزی که از احوالات سرمد برمی‌آید، کشتی طوفان زده این شرکت در کمتر از یک سال به سلامت از بحرانی که می‌توانست گریبان صنعت و چه بسا کشور را بگیرد، عبور کرده و حالا در مسیر رشد و توسعه آرام گرفته است.

مطمئنا بخشی از نتیجه کار رشنوادی به خاطر دانش و سواد آکادمیک او و بخش مهمتر آن به دلیل توانایی و قدرت شخصیتی او در انضباط بخشی به ساختار اداری از هم گسیخته این شرکت حاصل شده است.او دکتری تخصصی مدیریت بازرگانی گرایش مدیریت استراتژیک دارد. رشنوادی از مدیران خبره حوزه‌های مالی کشور است که سابقه مدیرعاملی نهادهای مهمی مانند شرکت توسعه کسب و کار سبا، ریاست هیئت مدیره بازرگانی یاری رسان امین و قائم‌مقامی و معاونت پژوهشکده بیمه را در کارنامه خود دارد.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها