۱۴۰۱ يکشنبه ۸ آبان چاپ

سهم ۲۰ درصدی شرکت بازرگانی دولتی در تامین برنج وارداتی

سهم ۲۰ درصدی شرکت بازرگانی دولتی در تامین برنج وارداتی

اقتصاد میهن: از مجموع یک میلیون و 57 هزار تن برنج که در نیمه نخست سال جاری برای تنظیم بازار کشور وارد شده است، بیش از ۲۰ درصد آن یعنی ۲۱۸ هزار تن از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران وارد شده است.

 به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی شرکت بازرگانی دولتی ایران ، علاوه بر تأمین انواع برنج وارداتی از سوی این شرکت و بخش خصوصی از کشورهای تولیدکننده این محصول پر تقاضا، رشد تولید انواع برنج داخلی، دو عامل مؤثر در ثبات بازار برنج کشور به شمار می‌آیند. بر اساس این گزارش، ثبات بازار برنج کشور باعث شده است تا انواع برنج داخلی و خارجی به میزان مورد نیاز تأمین شده و به‌وفور در قفسه فروشگاه‌های بزرگ و واحدهای خرده‌فروشی جای گرفته و در دسترس عموم مردم و داخل سبد خرید شهروندان قرار گیرد. گفتنی است، با توجه به تدابیر و تمهیدات وزارت جهاد کشاورزی، برنج نیز همچون گندم در مسیر افزایش بیش از پیش سهم تولید داخل گام بر می‌دارد و انتظار می‌رود در سال‌های آینده، شاهد به حداقل رسیدن سهم واردات در تأمین این دو محصول پرمصرف باشیم.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها