۱۴۰۱ دوشنبه ۲۵ مهر چاپ

تولید ملی با ورق حلبی سه لایه! / «زرشکِ زرین» برای خودروسازان داخلی!

تولید ملی با ورق حلبی سه لایه! / «زرشکِ زرین» برای خودروسازان داخلی!

اقتصاد میهن: موضوع کیفیت خودروهای داخلی از جمله موضوعات بسیار مهم در کشور است. سطح کیفی اقلام تولیدی در کشور ما با استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارد.

استانداردهای خودرویی از سطح آلایندگی گرفته تا ایمنی و عملکرد جاده‌ای باید مورد ارزیابی قرار بگیرد تا بهبود پیدا کرده و خودرو سازها بای میزان آلایندگی را به حداقل و ایمنی را به حداکثر برسانند. رئیس پلیس راهور در تازه ترین انتقاد خود از صنعت خودروسازی کشور می گوید: «در تمام دنیا ورق خودرو فولاد کم کربن است نه ورق حلبی سه لایه! نباید به گونه ای باشد که چیزی را تولید کنیم که آلت قتاله باشد نباید ستون های خودرو در تصادفات در بدن سرنشین خودرو برود. ما حرفمان را می زنیم باید صنعت خودرو اصلاح شود و از ظرفیت دانشگاهها استفاده شود.»

سردار کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور انتظامی کشور در جشنواره کروکی‌های برتر اعلام کرد: «در مدیریت ترافیک ما دو موضوع مهم را دنبال می کنیم و همه کشورها در تلاش هستند، برای این دو موضوع برنامه های جدید ارائه داده تا آن را در جامعه خود نهادینه کنند، توسعه انضباط ترافیکی در شهرها و جاده‌ها و آنچه که به عنوان عارضه ترافیکی مطرح می شود، اقدامات موثری در پیشگیری از تصادفات است.»

وی با بیان اینکه چهار عامل در تصادفات نقش دارند، ادامه داد: «اما من معتقدم پنج عامل در تصادفات نقش دارد اولین عامل مدیریت است، یعنی دولت‌ها باید در مدیریت ورود کنند. برای همین در کشورهایی که در کاهش تصادفات موفق بوده اند یا برخی از کشورهای اروپایی که طرح زیرو را انجام می دهند و توفیق هم داشتند به دلیل ورود دولت به این موضوع بوده است یک راننده به تنهایی نمی تواند ترافیک را به نوعی مدیریت کند که تصادف ایجاد نشود. در بحث تصادفات ۳۲ دستگاه نقش دارند و باید از همین دستگاه‌ها درباره اجرای وظایف شان توضیح خواسته شود، حدود ۵۰ درصد جانباختگان در همان لحظه اول، ۶ درصد در حین انتقال و ۴۴ درصد به دلیل تروما جان خود را از دست می‌دهند.»

وی ادامه داد: «ما بیش از ۱۱ هزار عنوان قانونی در کشور داریم بخشی از این قوانین برای راهنمایی و رانندگی است ۸۴ میلیون جمعیت در کشور داریم که تمام آنها کاربر ترافیک هستند زندگی همه ما به حمل و نقل جاده‌ای وابسته است. در عامل انسانی نقش ۳۲ دستگاه به ویژه دستگاههای آموزش دهنده بسیار مشخص است. در هر ساعت دو نفر در جاده ها جان خود را از دست می دهند و سالیانه ۱۷ هزار نفر می شود و به ازای هر جان باخته ۲۵ نفر مصدوم می شود. همچنین ۱۵ تا ۲۰ درصد مصدومان حوادث ترافیکی قطع نخاع می شوند.»

وی درباره نقش وسایل نقلیه و کیفیت خودروهای داخلی در تصادفات گفت: «تصادف یک امر اجتناب‌ناپذیر است چرا که کوچکترین غفلت باعث بروز آن می شود اما دلیل نمی‌شود در هر تصادفی افراد بمیرند و یا خودرو آتش بگیرد و درهای ماشین قفل شود. در هیچ جای دنیا تولید خودرو اینگونه نیست. از خودروسازان خواسته ایم برای خدا به دنبال کیفیت و ایمنی بروند.»  وی با انتقاد از طرح دو فوریت مجلس و طرح اسقاط خودرو مسکوت مانده است، اظهار داشت: «در تمام دنیا ورق خودرو فولاد کم کربن است نه ورق حلبی سه لایه! نباید به گونه ای باشد که چیزی را تولید کنیم که آلت قتاله باشد نباید ستون های خودرو در تصادفات در بدن سرنشین خودرو برود. ما حرفمان را می زنیم باید صنعت خودرو اصلاح شود و از ظرفیت دانشگاهها استفاده شود.»

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها