۱۴۰۱ پنج شنبه ۷ مهر چاپ

۱۲٫۷ میلیاردریال ، ارزش تولیدات ۸ ماهه گذشته منطقه آزاد چابهار

۱۲٫۷ میلیاردریال ، ارزش تولیدات ۸ ماهه گذشته منطقه آزاد چابهار

اقتصاد میهن: ارزش تولیدات سازمان منطقه آزاد چابهار در حالی طی سال 1401 از 12 هزار و 700 میلیارد ریال گذشت که 83 واحد تولیدی فعال در منطقه وجود دارد و طی هشت ماه گذشته نیز 11 پروانه جدید برای واحدهای تولیدی صادر شده است.

به گزارش روابط عمومی منطقه آزاد چابهار محمد هدایی، معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار با اعلام این خبر، اشاره‌ای به ظرفیت‌های تولیدی منطقه آزاد چابهار داشت و گفت: در مجموع مواد ‌اولیه واحدهای مستقر توليدی در چابهار به دو روش تامین میگردد؛ گروه اول توليداتی است كه مواد اوليه آن از خارج از كشور تامين شده و در چابهار فرآوری، صادرات مجدد و يا وارد بازار داخل کشور و منطقه آزاد می‌شود و گروه دوم توليداتی است كه مواد اوليه آن به پشتوانه صنایع داخلی از ساير نقاط کشور تامين شده و به واسطه مشوق‌های مناطق آزاد و زیرساخت‌های موجود و در حال توسعه، انرژی ارزان و نزدیکی به بازارهای هدف به خصوص همسايگان شرقی در محدوده منطقه آزاد چابهار پردازش و تولید و صادر می‌گردد. هدایی با تاکید بر اینکه حمایت از واحدهای تولیدی در اولویت و دستور کار سازمان منطقه آزاد چابهار قرار دارد، یادآور شد: واحدهای تولیدی سازمان منطقه آزاد چابهار طی هشت ماه گذشته تنها در بخش صنعت برای ۱۷۹ نفر شغل ایجاد کرده‌‌اند.

 توسعه سرمايه‌گذاری‌های صنعتی در چابهار معلول دو عامل ظرفيت‌ها و مشوق‌های ارائه شده توسط این سازمان و موقعيت استراتژيک و قرار گیری در سواحل مكران می‌باشد. همچنین تصويرسازی مثبت از آینده چابهار و اثرگذاری این سازمان بر اقتصاد محلی و ملی و تسهیل فرآیند سرمایه‌گذاری برای پروژه‌های تولیدی در جذب سرمايه‌گذاری در منطقه اثر گذار می‌باشد.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها