۱۴۰۲ دوشنبه ۳۰ بهمن چاپ

فرش قرمز ایران خودرو زیر پای نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی

فرش قرمز ایران خودرو زیر پای  نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی

اقتصاد میهن: مدیرعامل ایران خودرو از برنامه اشتغال افراد آموزش‌دیده «هنرستان فنی و حرفه‌ای ایساکو» در شبکه خدمات پس از فروش و قطعه‌سازان طرف قرارداد این گروه صنعتی در همکاری با سازمان بهزیستی کشور خبر داد.

به گزارش اقتصاد میهن از ایکوپرس، علیمردان عظیمی در مراسم امضای تفاهم نامه سه جانبه همکاری با شرکت ایساکو و سازمان بهزیستی کشور، اظهار کرد: مجموعه‌ نمایندگی‌های ایران‌خودرو باید ملزم شوند تا در اقصا نقاط کشور از افراد دارای مهارت و توانمندی که تحت سرپرستی سازمان بهزیستی بوده‌اند، استفاده کنند، به این طریق رضایتمندی مشتریان نیز در زمینه تعمیر محصولات در شبکه نمایندگی های ایران خودرو افزایش خواهد یافت.وی با اشاره به این‌که سازمان بهزیستی، رسالت بزرگ و ارزشمندی را در کشور عهده‌دار است، گفت: سازمان بهزیستی توفیق حمایت از افرادی را دارد که جز خداوند متعال کسی را نداشته و برای گروه صنعتی ایران خودرو نیز توفیقی است که به یاری این افراد بشتابد.عظیمی اقداماتی نظیر توانمندی سازی و حمایت هایی که منجر به فعالیت اقتصادی می شود را نسبت به اقداماتی نظیر اعطای یارانه ارجح دانست و گفت: باید فضایی فراهم شود تا جوانان روی پای خود بایستند و با تلاش در مسیر توسعه کشور گام بردارند.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، افزود: اقدامی که از سوی سازمان بهزیستی و ایران خودرو صورت می گیرد، بسیار ارزشمند است. ما به اندازه توان خود به آموزش و توانمندسازی نوجوانان و جوانان کشور کمک خواهیم کرد.وی با اشاره به این‌که هر روز شاهد تحول عظیمی در صنعت خودرو هستیم، بیان کرد: جهان به سمتی می‌رود که فاصله زیادی میان خودروهای امروزی و خودروهایی که در دهه های قبل مورد استفاده قرار می گرفت وجود دارد و تغییرات بسیار زیادی در محصولات رخ داده، بنابراین باید آموزش این نوجوانان و جوانان به شکلی انجام شود که آن‌ها بتوانند توانایی تعمیر محصولات جدید را فراگرفته و پاسخ‌گوی نیازهای به روز تعمیرگاهی و صنعت خودرو کشور باشند.عظیمی تاکید کرد: این افراد فرزندان ما هستند و باید از طریق آموزش مفید و موثر، توانمند شوند. باید به این امر به چشم تکلیف دیده شود و در این مسیر، از استادان و افراد توانمند در حوزه آموزش استفاده کرد تا سخت‌گیرانه به این موضوع پرداخته شود.

وی با اشاره به این‌که اگر فردی توانمند بوده و بتواند پاسخ‌گوی نیازهای جامعه باشد، می تواند به راحتی شغل پیدا کرده و کسب درآمد کند، عنوان کرد: باید با آموزش هایی که بر اساس این تفاهم نامه به جوانان و نوجوانان بهزیستی داده می شود، حتما فردی ماهر به جامعه تحویل داده شود. حتما باید فردی که روز اول وارد ایران خودرو می شود با فردی که پس از اتمام آموزش از این شرکت می رود، متفاوت باشد. باید بسیار متعهدانه به این موضوع نگاه و پرداخته شود تا در انتها به این افراد نه تنها مدرک، بلکه مهارت و توانایی اعطا شود.مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، با بیان این‌که نباید تنها نوجوانان و جوانان سازمان های بهزیستی تهران، بلکه به جوانان علاقه مند در سطح کشور نیز آموزش داده شوند، گفت: این اقدامات نه تنها برای ما هزینه زا نبوده، بلکه سرمایه گذاری برای کشور است، زیرا با این اقدام افراد مفیدی را به جامعه تحویل خواهیم داد. وی هم چنین پیشنهاد کرد: هماهنگی های لازم با صندوق کارآفرینی امید انجام شود تا به هریک از این افراد که در ایساکو آموزش دیده و دارای تاییدیه هستند، وام کم بهره اعطا شود تا بتوانند پس از اخذ مدرک، در جهت کارآفرینی و استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های خود فعالیت کنند.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها