۱۴۰۱ پنج شنبه ۱۰ شهريور چاپ
با حضور وزیر ارتباطات؛

یکصدوششمین سایت ۵G ایرانسل افتتاح شد

یکصدوششمین سایت ۵G ایرانسل  افتتاح شد

اقتصاد میهن: مراسم افتتاح پروژه‌های ارتباطی در هفته دولت، با حضور وزیر ارتباطات، رئیس کمیسیون صنایع مجلس، رئیس رگولاتوری، مدیرعامل ایرانسل و مدیران صنعت ICT، برگزار شد.

چهارمین سایت ۵G ایرانسل در شهر تبریز، به نمایندگی از ۸۷ سایت جدید نسل پنج ایرانسل، توسط وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات افتتاح شد و تعداد سایت‌های ۵G ایرانسل در سراسر کشور، به ۱۰۶ سایت رسید. همچنین «افتتاح ۷۲ سایت‌ جدید ارتباطی ایرانسل در ۱۲۸ روستا (USO)»، «تکمیل فاز نخست پروژه بهره‌برداری از لایه جدید فرکانسی ۲۳۰۰ مگاهرتز در شبکه پهن‌باند ایرانسل و آغاز فاز دوم این پروژه» و «بهره‌برداری از پروژه توسعه ظرفیت مرکز سوئیچینگ ایرانسل در استان البرز»، در حضور وزیر ارتباطات انجام شد.

امروز همچنین «تکمیل فاز نخست پروژه بهره‌برداری از لایه جدید فرکانسی ۲۳۰۰ مگاهرتز در شبکه پهن‌باند ایرانسل و آغاز فاز دوم این پروژه» در حضور وزیر ارتباطات اعلام شد.با تخصیص باند فرکانسی ۲۳۰۰ مگاهرتز به اپراتورهای همراه توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) در تیر ماه ۱۴۰۰، ایرانسل موفق شد تا به‌عنوان اپراتور پیشگام در نصب تجهیزات و راه‌اندازی لایه جدید مبتنی بر این باند فرکانسی، در دهۀ فجر ۱۴۰۰، از ۵۰ سایت ارتباطی مجهز به لایۀ جدید ۲۳۰۰ مگاهرتز، در شبکۀ پهن‌باند همراه خود رونمایی کند.

در مراسم امروز، فاز نخست این پروژه، شامل تجهیز ۷۰۰ سایت، تکمیل و توسط وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، رسماً افتتاح شد. زارع‌پور در دهه فجر و هنگام آغاز این پروژه، با تقدیر از ایرانسل به‌عنوان اولین اپراتوری که توانسته در راه‌اندازی لایۀ جدید فرکانسی ۲۳۰۰ مگاهرتز در شبکۀ خود، پیشگام باشد، از سایر اپراتورها هم خواسته بود تا از اقدام ایرانسل الگو گرفته و گام‌های سریعتری برای اجرای پروژۀ مشابه در شبکۀ خود بردارند.در فاز دوم پروژه نیز، از این لایه فرکانسی، در ۲۵۰۰ سایت پهن‌باند ایرانسل بهره‌برداری خواهد شد.«بهره‌برداری از پروژه توسعه ظرفیت مرکز سوئیچینگ ایرانسل در استان البرز»، بخش دیگر برنامه امروز بود که توسط وزیر ارتباطات انجام شد.

این پروژه که با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۵۱۸۰ میلیارد ریال احداث شده و بستری برای توسعۀ شبکۀ ۵G در استان البرز و منطبق با نیازمندی‌های مردم منطقه است، با ظرفیت در مجموع ۸۱ رک و در سه طبقه، شامل مراکز توزیع انرژی و سالن‌های ارتباطی، با فناوری روز دنیا و ملاحظات پایداری سازه‌ای، سامانۀ برق و خنک‌کنندۀ پایدار و سامانه‌های کنترل و مانیتورینگ زیرساخت‌های اصلی، طراحی و طی ۱۱ ماه اجرا شده است. با احداث این مرکز، میزان تأخیر در ارسال داده از سمت استان البرز و مناطق همجوار، به شدت کاهش یافته و امکان توسعۀ خدمات ۵G در این منطقه، فراهم می‌شود.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها