۱۴۰۱ سه شنبه ۸ شهريور چاپ
برای نخستین بار در کشور صورت گرفت؛

تولید ورق آج‌دار شطرنجی در مجتمع فولاد سبا

تولید ورق آج‌دار شطرنجی در مجتمع فولاد سبا

اقتصاد میهن: همزمان با هفته دولت، جهادگران مجتمع فولاد سبای فولاد مبارکه موفق به تولید ورق‌های آج‌دار شطرنجی(نوع R) شدند و کشور را از واردات این محصول بی‌نیاز کردند.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در بازدید از خطوط تولید مجتمع فولاد سبا، گفت: در نیمه نخست سال «تولید، دانش‌بنیان؛ اشتغال‌آفرین» کارکنان بلندهمت این مجتمع موفق شدند ششمین محصول جدید خود را برای تامین حداکثری نیاز بازارهای داخلی تولید و عرضه کنند.
محمدیاسر طیب‌نیا،افزود: با انجام عملیات اسیدشوئی، این نوع ورق‌ها را می‌توان به ورق گالوانیزه تبدیل کرد که با نورد کردن آن‌ها در خطوط نورد سرد، ارزش افزوده بیشتری برای کشور به بار می‌آید.
وی تصریح کرد: میزان مصرف انواع ورق‌های آج‌دار شطرنجی در کشور سالیانه حدود ۱۰۰ هزار تن است و این ظرفیت و توانمندی در مجتمع فولاد سبا وجود دارد که علاوه بر تامین نیاز بازارهای داخلی، با صادارات این نوع ورق‌ها به کشورهای حوزه خلیج فارس، عراق، افغانستان و سایر درخواست‌کنندگان برای کشور ارزآوری کرد.

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها