۱۴۰۱ يکشنبه ۳۰ مرداد چاپ

سقف وام مسکن جوانان به دومیلیارد تومان ، رسید

سقف وام مسکن جوانان به دومیلیارد تومان ، رسید

اقتصاد میهن: مدیر عامل بانک مسکن گفت: امسال سقف تسهیلات سپرده مسکن جوانان به دو میلیارد تومان می‌رسد.

محمود شایان درباره افزایش سقف تسهیلات مسکن اظهار داشت: سال گذشته تسهیلات مسکن جوانان یک میلیارد تومان بود و امسال سقف تسهیلات سپرده مسکن جوانان به دو میلیارد تومان می رسد. وی افزود: درباره افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن شورای پول و اعتبار تصمیم می‌گیرد و بانک مسکن در این باره تصمیم گیرنده نیست.

وی با بیان اینکه با ابلاغ قانون اختصاص ۲۰ درصد تسهیلات بانکی به حوزه مسکن مسوولیت جدیدی برعهده نظام اقتصادی کشور قرار داده نشده است، گفت: بخش مسکن به عنوان پیشران اقتصاد کشور زنجیره تامین را به خوبی پوشش می‌دهد و با اختصاص سهم ۲۰ درصدی تسهیلات به این حوزه، ۷۰ درصد منابع در زمینه مصالح ساختمانی صرف و متعاقب آن به بخش صنایع باز می‌گردد.شایان با اشاره به عملکرد بانک مسکن در حوزه طرح نهضت ملی مسکن افزود: حدود ۶۳۵ هزار فقره پرونده تسهیلاتی در بانک مسکن توسط شعب بررسی و پرداخت شده که از نظر تعداد پرونده بسیار قابل توجه است. مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به نتایج عملکرد این بانک که اخیرا در مجمع عمومی سالانه آن بررسی شد، اظهار داشت: بانک مسکن تنها بانک دولتی است که سودآور شده است و NPL آن به ۲.۲ درصد کاهش یافته که پایین تر از نرخ استاندارد است.وی افزود: نرخ کفایت سرمایه بانک مسکن بالای ۸ درصد است که به خوبی عملکرد این بانک تخصصی در حوزه مسکن را نشان می‌دهد.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها