به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بینالملل شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه؛ جلسه مشترک بین شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه، شرکت واگنسازی تهران و نمایندگان شرکت VOITH آلمان با حضور دکتر مهدی شایسته اصل مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه در این شرکت برگزار شد. در این جلسه کسری زادگری نماینده شرکت VOITH آلمان با اشاره به اینکه برنامهریزی های لازم برای بازسازی ۴۲ رام قطار DC متروی تهران و تبدیل سیستم رانش آنها به سیستم AC انجام شده است افزود: با ارتقا این قطارها، شرکت بهرهبرداری متروی تهران قادر خواهد بود ناوگانی را که تقریباً ازکارافتاده و از رده خارج شده است را به چرخه بهرهبرداری باز گرداند.
وی تصریح کرد: با اجراییشدن این پروژه امکان بهرهبرداری از قطارها تا ۲۵ الی ۳۰ سال آینده فراهم میشود.نماینده شرکت VOITH آلمان با بیان اینکه در خصوص انتقال دانش در مباحثی چون سیستم رانش و تجهیزات الکتریکی و مکانیکی مربوطه نیز تصمیماتی گرفته شده است خاطرنشان کرد: این شرکت مذاکرات خود را با بانک ایران – اروپا EIH جهت تأمین مالی پروژه و تأییدیه بانک خارجی مبنی بر پذیرش پوشش اعتباری انجام خواهد داد و همزمان شرکت واگنسازی تهران به همراه نمایندگان شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه به نهایی کردن چارچوب فنی پروژه اقدام خواهند کرد. زادگری گفت: همکاری مشترک شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه، شرکت واگنسازی تهران، بانک ایران – اروپا و شرکت آلمانی بهمنظور اورهال ۱۶۸ دستگاه گیربکس لوکوموتیوهای TM3 با تأمین منابع مالی (فاینانس) نیز انجام خواهد شد.