۱۴۰۱ سه شنبه ۱۱ مرداد چاپ

سرمایه‌گذاری، تنها بخشی از حمایت‌های تکنوتجارت در رویداد فینوهک است

سرمایه‌گذاری، تنها بخشی از حمایت‌های تکنوتجارت در رویداد فینوهک است

اقتصاد میهن: رویداد فینوهک با شعار «یک چالش بردار و با سرمایه‌گذار دست بده» و با حضور مدیران عامل تکنوتجارت، فینووا، همراه‌کارت، فینوتک، و معاون بازاریابی و عملیات ارتباط فردا آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی تکنوتجارت،  این رویداد توسط تکنوتجارت و فینووا، با هدف سرمایه‌گذاری و حمایت از تیم‌های فین‌تک شروع شد و اختتامیه آن پس از حدود ۲ ماه توانمندسازی شرکت‌کنندگان (با کارگاه و منتورشیپ تیمی و فردی) برگزار خواهد شد.حمید علیمحمدی مدیرعامل تکنوتجارت در افتتاحیه رویداد فینوهک، ضمن اعلام آمادگی کامل در خصوص همراهی تیم‌های استارتاپی رویداد، به توسعه فعالیت‌‌های تکنوتجارت در ۲ سال گذشته اشاره کرد و افزود: «کار ما با سرمایه‌گذاری خطرپذیر آغاز شد، در حقیقت ما نه یک سرمایه‌گذار خطرپذیر (VC)، بلکه یک سرمایه‌گذار خطرپذیر شرکتی (CVC) کامل هستیم و سال گذشته استارتاپ استودیوی تکنوتجارت را راه انداختیم و حالا هم در حال کلید زدن شتاب‌دهنده تکنوتجارت هستیم. تمام فعالیتی که طی این دو سال در تکنوتجارت انجام شده، در قالب نقشه راهی مشخص و طراحی‌شده بوده و با این رویکرد همواره سرمایه‌گذاری‌ها هدفمند پیش رفته است. طبق این نقشه راه، تا امروز تقریباً سرمایه‌گذاری‌های ما با فراخوان نبوده‌اند و ازاین‌جهت فینوهک از سایر فعالیت‌های ما متمایز است.»

 مدیرعامل تکنوتجارت اذعان داشت: «رویداد فینوهک بسیار مهم است چون تکنوتجارت و فینووا مشارکت باارزشی شکل داده‌اند. بازار بانک تجارت که بازار بسیار بزرگی است و بانک آینده هم که مشتریان خاص خود را دارد. همکاری این دو می‌تواند هم‌افزایی سازنده‌ای را شکل دهد. معاملات الگوریتمی، اعتبارسنجی دیجیتال مشتریان حقوقی، مدل‌سازی رفتار مشتریان بانکی و مباحث مربوط به متاورس چالش‌هایی هستند که تکنوتجارت در فینوهک طرح کرده است. فکر می‌کنم چند ماه خوبی را در پیش خواهیم داشت چرا که برای سرمایه‌گذاری و همراهی با تیم‌ها آمادگی کامل داریم.» او ادامه داد: «همه استارتاپ‌هایی که ما تابه‌حال با آن‌ها کار کرد‌ه‌ایم یا به بازار ما متصل شده‌اند و یا در حال اتصال هستند و در این حوزه عملکرد مثبت سرمایه‌گذار خطرپذیر شرکتی (CVC) ما در تکنوتجارت کاملاً مشهود است.»

مدیرعامل تکنوتجارت به امتیاز برخورداری از فضای کار اشتراکی اشاره کرد و گفت: «کارخانه نوآوری تجارت (که در جوار کارخانه آزادی در حال راه‌اندازی است) را برای استقرار و فضای کار اشتراکی در نظر گرفته‌ایم. فاز اول این کارخانه نوآوری ظرف یک الی دوهفته آینده بهره‌برداری می‌شود. امیدوارم در ماه‌های آینده خبر‌های خوبی از آنجا بشنویم و بتوانیم علاوه بر سرمایه‌گذاری روی تیم‌های خوبی که برای چالش‌های ما طرح‌ ارائه داده‌اند، آنها را در فضای کار اشتراکی خود مستقر کنیم.»علیمحمدی ضمن معرفی استارتاپ استودیوی تکنوتجارت بیان کرد: «تیم کسب‌وکاری استودیوی ما در هکاتون فینوهک حضور دارد. ما می‌دانیم احتمال اینکه تیم‌ها بتوانند ظرف این مدت کوتاه روی چالش‌های موجود در فینوهک، کمینه محصول پذیرفتنی (MVP) مورد انتظار ما را تولید کنند، کم است. بنابراین استارتاپ استودیو هم از نظر فنی و هم از نظر کسب‌وکاری به تیم‌ها متصل می‌شود و با کمک افراد خبره سعی می‌کند تیم‌ها را چند پله از جایی که هستند بالاتر ببرد.»

او ادامه داد: «خوشبختانه هر دو مجموعه برگزارکننده فینوهک، سرمایه‌گذار خطرپذیر (VC) دارند، یعنی خروجی موفق یک دوره می‌تواند ورودی یک شتاب‌دهنده دیگر باشد؛ بنابراین تیم‌ها تا مدت‌ها می‌توانند مطمئن باشند اگر منطبق بر انتظارات پیش روند، به سرمایه‌گذار نیازی نخواهند داشت و در دوره‌های بعدی هم ما می‌توانیم همراهشان باشیم»»

علیمحمدی ضمن نوید همکاری تیم‌های برتر و شانس همکاری با بانک تجارت و زیر مجموعه‌های این بانک بیان کرد: «ما در تکنوتجارت کاملاً رفتار سرمایه‌گذار خطرپذیر شرکتی (CVC) را داریم و به‌صورت سرمایه‌گذار خطرپذیر (VC) سرمایه‌گذاری نمی‌کنیم که از یک دوره‌ای به بعد از فرایند خارج شویم. تقریباً تمام تیم‌هایی که روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کردیم در حال حاضر به نحوی به بانک و یا مشتریان بانک تجارت متصل شده‌اند و بخش اعظم قراردادهایی که در سمت استارتاپ‌ها در حال انجام است همسو با نگاه سرمایه‌گذار خطرپذیر شرکتی (CVC) در مجموعه ماست. در نتیجه آن چیزی که به‌عنوان ارزش‌افزوده می‌توانیم روی میز بگذاریم استفاده از بازار بانک و ارتباط با سایر شرکت‌های فناوری هلدینگ بانک تجارت است.» او در پایان صحبت خود خاطرنشان کرد: «از ابتدای فعالیتمان به رفتار سرمایه‌گذار خطرپذیر شرکتی (CVC) خود پایبند بودیم و پای استارتاپ‌هایی که روی آنها سرمایه‌گذاری کردیم ایستاده‌ایم. خوشبختانه تکنوتجارت در این مدت رشد خوبی کرد».

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها