۱۴۰۱ سه شنبه ۱۱ مرداد چاپ

امضای بزرگترین تفاهم نامه ایجاد اشتغال بین ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با ۸ بانک کشور

امضای بزرگترین تفاهم نامه ایجاد اشتغال بین ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با ۸ بانک کشور

اقتصاد میهن: بانک کارآفرین به همراه هفت بانک و ۲ موسسه اعتباری تفاهمنامه ۴۰ هزار میلیارد تومانی ایجاد اشتغال درسراسر کشور را با بنیاد برکت امضا کردند.

در مراسمی باحضور وزیراقتصاد، سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام، مدیرعامل بنیاد برکت و گروه اقتصادی تدبیر و مدیران عامل هشت بانک در محل نمایشگاه دائمی دستاوردهای ستاد اجرایی فرمان امام ، بزرگترین تفاهمنامه ایجاد اشتغال درکشور به امضا رسید.

ابتکار منحصر به فرد ستاد اجرایی فرمان امام

در این مراسم سید احسان خاندوزی وزیراقتصاد و امور دارایی گفت: تفاهم ۴۰ هزار میلیاردی برای ایجاد اشتغال توسط ستاد اجرایی فرمان امام یکی از ابتکارات منحصربه فرد درسال‌های اخیر است، ویژگی طرح‌های برکت، پایش مرتب ، آنلاین رسیدن تسهیلات به هدف ، پیگیری مشاغل ایجادشده و حمایت از کارآفرینان است، که موجب می شود؛ وام‌ها هدر نرود.وی افزود: ما با همکاران خود در شبکه نظام بانک‌های دولتی و خصوصی این برنامه‌ریزی را داشته و داریم که نظام مالی کشور به سمت تأمین مالی تولید و نیازهای خرد خانواده‌ها تغییر ریل دهند و تسهیلات خرد منجر به اشتغالزایی و توسعه پروژه‌های پیشران شوند نه اقدامات غیرمولد.

خاندوزی تأکید کرد: تخصیص اعتبارات به مردم به واسطه نهادهایی مانند ستاد اجرایی فرمان امام که ازطریق تسهیل گران خود با مردم مرتبط هستند و بعد از دریافت تسهیلات، کارآفرین را رها نمی کنند، می تواند به الگوی غالب درکشور برای تخصیص بودجه و ارائه تسهیلات تبدیل شود.وزیر اقتصاد ادامه داد: شبکه بانکی به تنهایی امکان اشتغال‌زایی در کشور را ندارد.بنابراین شبکه بانکی باید با نهادهای تخصصی که به صورت مویرگی  توانایی بالایی دارند هماهنگ شده و با ایجاد پیوندهای نهادی در راه رسیدن تسهیلات به هدفمان که همان اشتغال پایدار است را ایجاد کنیم ، نباید اجازه دهیم چرخه معیوب ارایه تسهیلات به فرد برای ایجاد اشتغال غیرثابت تکرار شود. وی ادامه داد: گام بعدی باید آن باشدکه اطلس محرومیت در کشور با هم‌افزایی نظام بانکی و ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد برکت و کمیته امداد برای افزایش اشتغال، اصلاح شده و بهبود و ارتقا پیدا کند.

اجرای تفاهم نامه در چهارصد شهرستان

در ادامه این مراسم عارف نوروزی سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام دراین مراسم گفت: این تفاهم طی دوسال و در بیش از ۴۰۰ شهرستان اجرایی می شود. بنا داشتیم تا پایان سال ۱۴۰۱، از طریق طرح‌های خرد و کلان بخش‌های مختلف ستاد مانند برکت و تدبیر، ۳۵۰ هزار شغل را در کشور ایجاد کنیم اما با امضای این تفاهمنامه امیدواریم تا پایان سال بتوانیم شکرانه ایجاد ۴۰۰ هزارمین شغل در کشور را برگزار کنیم.وی افزود: برهمین اساس قرار است ۴۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری از محل منابع تسهیلات بانک‌ها و آورده مردم برای اشتغال عملیاتی شود. دراین تفاهمنامه ۴۰۲ شهرستان و ۱۰ هزار و ۲۰۰ روستا تحت پوشش طرح‌های اشتغالزایی قرار می‌گیرند.

نوروزی ادامه داد: ۶۰ درصد این ۴۰ هزار میلیارد تومان برای اشتغالزایی درسال ۱۴۰۱ و ۴۰ درصد باقیمانده هم در سال ۱۴۰۲ اجرایی خواهد شد.وی با اشاره به وقوع سیل اخیر در کشور نیز گفت: بنیاد برکت حمایت ویژه‌ای از سیل زدگان خواهد داشت و درقدم اول قول دادیم ۲۰۰۰راس دام سالم بین روستاییان سیل زده توزیع کنیم.سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام تصریح کرد: با اقدامات اخیر توانسته‌ایم از ۲۰۰ هزار مهاجرت معکوس روستاییان به شهرها جلوگیری کنیم.

روستاییان و افراد مستضعف از این تفاهم نامه منتفع می شوند

محمد ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت نیز دراین مراسم گفت: امروز بزرگترین تفاهمنامه ایجاد اشتغال با بانک‌های کشور را امضا می شود.در سال جاری و سال آینده قرار است اشتغال پایدار مدنظر با رقم ۴۰ هزار میلیارد تومان ایجاد شود که میلیون‌ها نفر از روستاییان و افراد مستضعف جامعه از آن نفع می‌برند.وی تصریح کرد: افراد مدنظر برای بهره‌مندی از مفاد این تفاهمنامه توسط یک شبکه ‌متخصص شناسایی می‌شوند تا اشتغال پایدار با عملیاتی کردن بخش‌های مختلف این تفاهمنامه صورت گیرد. ترکمانه تأکید کرد: تمام پروژه‌های اشتغالزایی بنیاد برکت در سامانه بنیاد که به سیستم بانکی هم متصل است به صورت به روز پایش می شود و عموم مردم می توانند با جستجوی نام شهر یا روستا تعداد پروژه‌های فعال، تسهیلات ارائه شده، نام تسهیل گر پروژه و مشخصات کامل آن را مشاهده کنید. در پایان این مراسم تفاهمنامه ۴۰هزار میلیارد تومانی بین بنیاد برکت و مدیران عامل بانک‌های پارسیان، ملی، سپه، ملت، کارآفرین، تجارت، صادرات، مهرایران و صندوق کارآفرینی امید امضا شد.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها