۱۴۰۱ دوشنبه ۳ مرداد چاپ
ممانعت سیاسیون از انتقال «وریا» به فولاد!

وریا غفوری؛ محبوب مردم، مغضوب مسوولان!

وریا غفوری؛ محبوب مردم، مغضوب مسوولان!

اقتصاد میهن: خبرهای موثق حاکی است که با وجود رایزنی‌های‌ فراوان مدیر باشگاه فولاد در تهران با مقامات کشور، مسوول یک نهاد بانفوذ، به او پیام داده به هیچ وجه اجازه انتقال ⁧ وریا غفوری⁩ به فولاد را نخواهد داد! لذا عملا انتقال وریا به فولاد منتفی شد! این است حال و روز ورزش مملکت که توسط غیرورزشی‌ها اداره می‌شود.

دیروز سایت دویچه‌وله فارسی، در گزارشی نوشت: نام باشگاه جدید وریا غفوری پس از کنار گذاشته شدن غیرمنتظره او از تیم استقلال تهران، هنوز رسما اعلام نشده است. رسانه‌ها از عقد قرارداد او با باشگاه فولاد خوزستان خبر داده‌اند. وضعیت فعالیت وریا غفوری، کاپیتان فصل گذشته آبی‌پوشان پایتخت ایران، در فصل جدید فوتبال این کشور هنوز به طور شفاف و رسمی مشخص نشده است.

از قرار معلوم کاپیتان محبوب سال‌های اخیر استقلال پس از خط خوردن عجیب و پرسش‌برانگیزش نامش از فهرست بازیکنان این تیم تهران، همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برد. وریا غفوری در تمرینات اخیر تیم فوتبال فولاد خوزستان حضور یافته بود و با پوشیدن پیراهن این تیم در کنار زمین عکس گرفته است. رسانه‌ها  نیز از عقد قرارداد غفوری با باشگاه فولاد خوزستان خبر داده‌اند. با این وجود، فوتبالیست محبوب و مردمی در اردوی تیم فوتبال فولاد خوزستان در ترکیه حضور ندارد. همچنین پیوستن او به تیم جدیدش نیز به صورت رسمی از سوی باشگاه اعلام نشده است. علت این وضعیت چیست؟ آیا سران باشگاه فولاد خوزستان در این زمینه مجبور به اطاعت از دستورهای حکومتی شده‌اند؟

جواد نکونام، سرمربی تیم فولاد خوزستان، تمایل خود برای جذب وریا غفوری را بارها ابراز کرده است. اما از سوی دیگر حمیدرضا گرشاسبی، مدیرعامل باشگاه فولاد اعلام کرده که پیوستن غفوری به این تیم اهوازی هنوز قطعی نشده است.

غفوری همواره موضع‌گیری‌های شفافی درباره مشکلات مردم در ایران داشته است. او در یکی از مصاحبه‌هایش پس از قهرمانی با استقلال، نسبت به شرایط دشوار معیشتی و اقتصادی مردم و نیز مشکلات خوزستان اعتراض کرده بود.این فوتبالیست در این‌باره به رسانه‌های داخلی گفته بود: «زمانی که صحبت از مسائل اجتماعی و مدنی باشد، دیگر فوتبال برای من اولویت ندارد. من باید از جایگاه اجتماعی خود استفاده کنم و صدای هوادارانی باشم که با هزاران بدبختی بلیت تهیه می‌کنند تا تیم را تشویق کنند. این حق مردم ایران است که سعادتمند زندگی کنند.»پس از این اظهارات، صدا و سیمای جمهوری اسلامی در یک برنامه تلویزیونی، تصویر وریا غفوری را از عکس تیمی استقلال سانسور کرد. حذف تصویر و بی‌توجهی سیمای جمهوری اسلامی ایران به وریا غفوری اما با موج شدید انتقادات گسترده در جامعه مدنی و ورزشی ایران مواجه شد.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها