۱۴۰۱ پنج شنبه ۲ تير چاپ
رئیس کل گمرک ایران:

حمایت از صادرات ذوب آهن، حمایت از تولید ملی است

حمایت از صادرات ذوب آهن، حمایت از تولید ملی است

اقتصاد میهن: ساختمان جدید گمرک اختصاصی ذوب آهن اصفهان با حضور معاون وزیر افتتاح شد.

معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی و رئیس کل گمرک ایران و هیات همراه در آیین افتتاح ساختمان جدید گمرک اختصاصی ذوب آهن اصفهان گفت: گمرک ذوب آهن اصفهان، نخستین گمرک اختصاصی واحد‌های تولیدی کشور است که از دهه ۵۰ و همزمان با تاسیس این شرکت آغاز به کار کرده و در حال حاضر عمده واردات و صادرات ذوب آهن از این گمرک است.علیرضا مقدسی با اشاره به اینکه ذوب آهن با صادرات محصولات خود نقش مهمی در ارزآوری کشور ایفا کرده افزود: گمرک به عنوان یک نهاد حاکمیتی وظیفه حمایت کامل از تولید را دارد و باید به گونه‌ای عمل کند که وقفه‌ای در تولید کشور ایجاد نشود لذا از تمام ظرفیت‌های قانونی برای همکاری با صنایع از جمله ذوب آهن اصفهان استفاده می‌کنیم.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان نیز در این آیین با قدردانی از مسئولان گمرک که حمایت از تولید را در اولویت قرار داده اند با اشاره به اهمیت صادرات برای واحد‌های تولید کننده فولاد افزود: این شرکت با اولویت قراردادن نیاز‌های داخلی، صرفا مازاد تولید را صادر می‌کند که ارز حاصله نیز صرف واردات مواد اولیه و تجهیزات می‌شود.مهندس رخصتی با اشاره به صادرات یک میلیون و ۱۵۰ هزار تنی سال گذشته ذوب آهن اصفهان گفت: در این زمینه تعامل سازنده با گمرک نقش بسیار مهمی ایفا کرده و لذا در دیدار با مسئولان گمرک درصدد رفع مشکلات و موانع صادرات برای توسعه صادرات به منظور ارز آوری بیشتر و کمک به اقتصاد کشور هستیم. ساختمان جدید گمرک اختصاصی ذوب آهن اصفهان با مساحت ۱۸۵ مترمربع مجهز به فیبر نوری است که در تسهیل ارتباطات مربوط به این گمرک در بین ۵۰ گمرک برتر کشور قرار دارد.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها