۱۴۰۱ شنبه ۲۸ خرداد چاپ

شناسایی سود ۵۵۷ ریالی هر سهم بیمه سامان

شناسایی سود ۵۵۷ ریالی هر سهم بیمه سامان

اقتصاد میهن: بیمه سامان در سال ۱۴۰۰ به ازای هر سهم ۵۵۷ ريال سود شناسایی کرد و سود خالص این شرکت به ۲ هزار و ۷۸۴ میلیارد و ۱۷۷ میلیون ریال رسید. حساب سود و زیان شرکت یادشده نشان از کاهش ۶۸ درصدی سود خالص نسبت به سال ۹۹ دارد که دلیل آن کاهش ۴۶ درصدی درآمد سرمایه‌گذاری‌ها از محل منابع بیمه‌ای ناشی از روند بازار سهام بوده است.

بیمه سامان در سال ۱۴۰۰ به ازای هر سهم ۵۵۷ ریال سود شناسایی کرد و سود خالص این شرکت به ۲ هزار و ۷۸۴ میلیارد و ۱۷۷ میلیون ریال رسید. حساب سود و زیان شرکت یادشده نشان از کاهش ۶۸ درصدی سود خالص نسبت به سال ۹۹ دارد که دلیل آن کاهش ۴۶ درصدی درآمد سرمایه‌گذاری‌ها از محل منابع بیمه‌ای ناشی از روند بازار سهام بوده است. درآمد حق بیمه ناخالص بیمه سامان در سال گذشته با رشدی ۵۹ درصدی نسبت به سال ۹۹ به رقم ۱۶ هزار و ۴۸۸ میلیارد و ۷۶۴ میلیون ریال رسیده و حق بیمه خاص (سهم نگهداری) این شرکت با رشدی ۶۲ درصدی به رقم ۱۴ هزار و ۶۲۱ میلیارد و ۲۱ میلیون ریال اعلام شده است.

این گزارش می‌افزاید: درآمد سرمایه‌گذاری از محل منابع بیمه‌ای شرکت بیمه سامان از ۸ هزار و ۶۵۰ میلیارد و ۶۱۰ میلیون ریال در سال ۹۹ با کاهشی ۴۶ درصدی به رقم ۴ هزار ۶۵۲ میلیارد و ۷۸۴ میلیون ریال رسیده است. به این ترتیب شرکت بیمه سامان موفق شده درآمدهای بیمه‌ای خود را در سال گذشته ۱۱ درصد افزایش دهد و به ۲۰ هزار و ۶ میلیارد و ۲۱۸ میلیون ریال برساند.رشد خسارت و مزایای پرداختی خالص بیمه سامان در سال گذشته نسبت به قبل آن ۵۲ درصد برآورد شده و سود ناخالص فعالیت‌های بیمه‌ای این شرکت در پایان ۱۴۰۰ به عدد ۵ هزار و ۶۶ میلیارد و ۴۷۵ میلیون ریال رسیده است. به این ترتیب سود عملیاتی شرکت در پایان سال گذشته بالغ بر ۲ هزار و ۷۷۱ میلیارد و ۵۸۷ میلیون ریال بوده است.

سود خالص هم سهم بیمه سامان در سال ۹۹ با سرمایه ثبت شده ۲ هزار و ۵۵ میلیارد و ۱۹ میلیون ریال، ۴۲۶۶ ریال بوده که در سال ۱۴۰۰ با سرمایه ۵ هزار میلیارد ریالی این شرکت به ازای هر سهم ۵۵۷ ریال سود شناسایی کرده است. این شرکت بیمه‌ای در سال گذشته سود انباشته ۵ هزار و ۹۵۱ میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریالی را ثبت کرده است.بیمه یادشده در حالی سال گذشته موفق شده که ۱۶ هزار و ۴۴۸ میلیارد و ۷۶۴ میلیون ریال درآمد حق بیمه ناخالص داشته باشد که پیش‌بینی کرده این رقم در پایان سال ۱۴۰۱ به ۱۸ هزار و ۳۴۱ میلیارد و ۷۵۰ میلون ریال برسد. همچنین برآوردها نشان می‌دهد که خسارت و مزایای پرداختی ناخالص بیمه سامان از ۱۱ هزار و ۵۴۷ میلیارد و ۹۵۳ میلیون ریال در سال ۱۴۰۰ به رقم ۱۱ هزار و ۹۴۰ میلیارد و ۳ میلیون ریال در آخر امسال برسد.هیات مدیره بیمه سامان اعلام کرده که در برنامه راهبردی اش تا پایان سال ۱۴۰۱، روند افزایشی میزان سهم از بازار و درآمد حق بیمه را هدف‌گذاری کرده و انتظار دارد که حق بیمه صادره این شرکت از ۲۹ هزار و ۲۵۸ میلیارد و ۳۱۰ میلیون ریال در سال ۱۴۰۰ به رقم ۲۸ هزار و ۹۳۶ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ کاهش یابد.

بازنگری در عملیات شبکه فروش

بیمه سامان دنبال تغییر مدل عملیاتی شبکه فروش خود است و در حال حاضر شعب این شرکت عمده‌ترین سهم را در تولید پرتفو بر عده دارد و اختیارات شعب عمومی در پرداخت خسارت با توجه به فرآیندهای موجود محدود نبوده اما اختیار آنها برای صدور بیمه‌نامه کمتر خواهد شد. حالا اعضای هیات مدیره این شرکت برنامه خود را تغییر داده و دنبال بخش‌بندی بازار بر اساس رفتار مشتریان و تقاضای خانواده‌ها هستند و تلاش دارند تا بسته‌های محصولات سامان با توجه به تقاضای هر بخش از بازار ارائه شود. تغییر دیگر در استراتژی این شرکت توسعه بانک – بیمه و کمک گرفتن از ظرفیت بانک سامان است و قرار است نمایندگان جدیدی هم به کار گرفته شود و در ستاد بیمه سامان، بازارهای هدف شناسایی و به شبکه فروش معرفی شوند و توسعه شبکه فروش بیمه‌های زندگی همچنان در اولویت این شرکت قرار دارد، به ویژه اینکه یک سوم حق بیمه صادره شرکت را بیمه‌های عمر و تشکیل سرمایه به عنوان مهمترین محصول بیمه سامان تشکیل می‌دهد.

هم اکنون خسرو فخیم هاشمی، احمد مجتهد، احمدرضا ضرابیه، حسین واعظ قمصری و فرهاد فرهی یزدی ۵ عضو هیات مدیره بیمه سامان هستند که هدایت این شرکت کماکان بر عهده احمد رضا ضرابیه است و در چشم انداز ۱۴۰۱ این شرکت، ایجاد حس اعتماد در فعالیت‌های خود و ارائه خدمات به مشتریان هدف و صنعت بیمه پیش بینی شده که قرار است بیمه سامان، سرآمد شود. به همین دلیل هیات مدیره شرکت در تلاش برای افزایش پرتوی و همسان‌سازی نیازهای واقعی مشتریان خود با فروش بیمه نامه است و با در نظر گرفتن شرایط کشور و محدودیت‌های اجتماعی و اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا حق بیمه صادره شرکت در سال جاری ۲۸ هزار و ۹۳۶ میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها