۱۴۰۱ سه شنبه ۲۴ خرداد چاپ

… و سرانجام عبدالملکی رفت! مدعی اشتغال زایی با یک میلیون، اولین اخراجی کابینه رئیسی

… و سرانجام عبدالملکی رفت! مدعی اشتغال زایی با یک میلیون، اولین اخراجی کابینه رئیسی

اقتصاد میهن: حجت الله عبدالملکی وزیر کار با انتشار متنی در فضای مجازی خود از سمتش استعفا کرد.

متن استعفانامه وزیر کار به شرح زیر است:

بسمه‌تعالی

حضرت آیت‌الله رئیسی

رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و تحیات و آرزوی توفیق و عافیت.

ضمن تشکر از حسن نظر جنابعالی به اینجانب جهت تصدی مسئولیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و قدردانی از اعتماد مجلس محترم شورای اسلامی، به‌منظور افزایش هماهنگی در دولت استعفای خود را از این سمت اعلام می‌نمایم.اینجانب در طول حدود ۳۰۰ روز فعالیت در این وزارتخانه، همه تلاش خود را برای خدمت صادقانه به مردم عزیز کشور به‌کار بستم و از همراهی صمیمانه همکاران این وزارتخانه در این مدت تشکر می‌کنم.خود را سرباز کوچک نظام اسلامی و دولت مردمی میدانم و تا پای جان در مسیر تحقق آرمان‌های رفیع آن و تحقق اهداف گام دوم انقلاب اسلامی مجاهدانه تلاش خواهم کرد و از هیچگونه خدمتی در این عرصه فروگذار نخواهم کرد ان‌شاءالله.

با احترام- حجت الله عبدالملکی

موافقت رئیسی با استعفای وزیر کار/«زاهدی وفا» سرپرست وزارت کار شد

سخنگوی دولت اعلام کرد با پذیرش استعفای حجت‌الله عبدالملکی از سوی رئیس جمهور، محمدهادی زاهدی وفا سرپرست وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی شده است.«علی بهادری جهرمی» ، درباره استعفای وزیر کار گفت: روز گذشته استعفای دکتر عبدالملکی مورد پذیرش رئیس جمهور قرار گرفت و از تلاش‌های وی در دوران تصدی وزارت کار تشکر و تقدیر می‌کنیم؛ البته همکاری آقای عبدالمکی با دولت ادامه خواهد داشت و به‌عنوان مشاور رییس جمهور فعالیت خواهد کرد.دکتر محمدهادی زاهدی وفا به‌عنوان سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشغول به کار خواهد شد.

سوابق «محمدهادی زاهدی وفا» سرپرست جدید وزارت کار

محمدهادی زاهدی وفا سرپرست وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی شد. این انتصاب بعد از پذیرش استعفای حجت عبدالملکی رخ داد.محمدهادی زاهدی‌وفا ۵۹ ساله، دارای دکترای اقتصاد از دانشگاه اتاوا در کانادا است. وی در سال‌های گذشته عضو هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، رئیس هیات مدیره هلدینگ صنایع نوین، رئیس هیات مدیره رایتل و عضو شورایعالی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت بود.

در سوابق مدیریتی زاهدی‌وفا، معاون امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی در دولت نهم، نماینده وزارت اقتصاد در شوراها و کمیسیونهای تخصصی شورای عالی تحقیقات و فن آوری، شورای اقتصاد، کمیسیون اقتصادی دولت، شورای پول و اعتبار و شورای عالی انرژی دیده می‌شود.زاهدی‌وفا همچنین سابقه عضویت در کارگروه ویژه نفت، شورای عالی توسعه صادرات غیر نفتی، ستاد تنظیم بازار، ستاد تدابیر ویژه اقتصادی شورای عالی امنیت ملی، کارگروه طرح تحول اقتصادی، شورای عالی تدوین برنامه پنجم، شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی، شورای آمایش سرزمین، شورای عالی آمار، کمیته ملی اهداف توسعه هزاره و کارگروه تدوین ضوابط حمایت از صادرات غیر نفتی را در کارنامه خود دارد.

زاهدی‌وفا همچنین در دولت سیزدهم معاون اقتصادی معاونت اول ریاست جمهوری را بر عهده داشت. از مسئولیت‌های علمی و پژوهشی زاهدی وفا می‌توان به استادیاری دانشگاه امام صادق(ع)، مدیر مسئولی دوفصلنامه مطالعات اقتصاد اسلامی و سردبیری مطالعات امنیت اقتصادی اشاره کرد.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها