۱۴۰۱ چهارشنبه ۴ خرداد چاپ

تزریق ویروس کشنده سرطان به اولین بیمار انسانی

تزریق ویروس کشنده سرطان به اولین بیمار انسانی

اقتصاد میهن: دانشمندان به اولین بیمار انسانی، ویروس کشنده سرطان‌ را تزریق کردند.

ویروسی که با نام واکسینیا شناخته می‌شود، از نظر ژنتیکی اصلاح شده است تا سلول‌های سرطانی را آلوده کرده و از بین ببرد و در عین حال سلول‌های سالم را نیز حفظ کند.آزمایش‌هایی که روی موجوات زنده انجم شده نشان داد که می‌تواند اندازه تومور‌های روده بزرگ، ریه، سینه، تخمدان و لوزالمعده را کاهش دهد، در حالی که سایر روش‌های ایمنی درمانی فقط در برخی از انواع سرطان مؤثر بودند.در مقابل، واکسینیا می‌تواند سیستم ایمنی بیمار را فعال کند و سطح پروتئینی به نام PD-L۱ را در تومور‌ها افزایش دهد و ایمونوتراپی را در برابر سرطان موثرتر کند. واکسینیا، (نام کامل CF۳۳-hNIS VAXINIA)، یک نوع “انکوویروس” است – یک ویروس طبیعی که به طور ژنتیکی برای مبارزه با سرطان اصلاح شده است.

این ویروس توسط   Imugene Limited، یک شرکت متخصص در درمان‌های جدید که سیستم ایمنی بدن را در برابر سرطان فعال می‌کند، توسعه یافته است.تحقیقات قبلی نشان داده است که انکوویروس‌ها می‌توانند سیستم ایمنی را تحریک کنند تا به سرطان پاسخ دهد و آن را از بین ببرد، و همچنین سیستم ایمنی را تحریک کند تا به سایر روش‌های ایمنی پاسخ دهد. اکنون زمان تقویت قدرت ایمونوتراپی است و تاکید می‌شود که CF۳۳-hNIS پتانسیل بهبود نتایج را برای بیماران در نبرد با سرطان دارد.

مرحله اول کارآزمایی بالینی با هدف جذب ۱۰۰ بیمار سرطانی مبتلا به تومور‌های جامد متاستاتیک یا پیشرفته در نزدیک به ۱۰ سایت آزمایشی در ایالات متحده و استرالیا است.پیش بینی می‌شود که روند درمان تقریباً ۲۴ ماه ادامه یابد. بیماران شروع به دریافت واکسینیا با دوز پایین چه از طریق تزریق مستقیم به تومور‌ها یا داخل وریدی خواهند کرد. هنگامی که ایمنی واکسینا ثابت شد، برخی از شرکت کنندگان یک داروی ایمونوتراپی به نام پمبرولیزوماب را نیز دریافت خواهند کرد که توانایی سیستم ایمنی را برای مبارزه با سلول‌های سرطان زا بهبود می‌بخشد.

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها