۱۴۰۱ چهارشنبه ۲۱ ارديبهشت چاپ

اجرای چراغ خاموش طرح صیانت بدون رضایت مردم

اجرای چراغ خاموش طرح صیانت بدون رضایت مردم

اقتصاد میهن: موج گرانی‌ها، همچنان ادامه دارد و با وجود اینکه بنا بود در دولت سیزدهم، اقتصاد باثباتی را شاهد باشیم، اما وضع حتی بدتر از گذشته در حال پیشروی است.

مدتی است که قیمت اینترنت هم پا به پای دیگر کالا‌ها افزایش چشمگیر پیدا کرده است. بدون تردید، در دنیای امروزی، باید اینترنت را جزو اقلام اساسی نام‌گذاری کرد و از این‌رو، انتظار می‌رفت که دولت در این بخش، روی به گرانی آن هم توام با کاهش سرعت نمی‌آورد.این گرانی و در عین حال کاهش سرعت اینترنت، همگان را به این باور رسانده است که به صورت زیرپوستی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی موسوم به «طرح صیانت» در حال اجرایی شد و دولت سیزدهم اینقدر شهامت ندارد که به این مسئله اعتراف کند و پای آن بایستد.

هنوز منتظر پاسخ وزیر ارتباطات درباره کندی سرعت اینترنت و افزایش قیمت آن هستیم

در همین خصوص، جلال رشیدی‌کوچی نماینده مرودشت ، گفت: بنده چندی پیش از وزیر ارتباطات طرح سوال کردم و از ایشان خواستم پاسخ دهند که چرا قیمت اینترنت افزایش پیدا کرده و از طرفی، سرعت پایین آمده است؟ اکنون هم منتظر جواب هستم.

وی افزود: در همه جای دنیا سرعت اینترنت روز به روز افزایش و قیمت آن کاهش پیدا می‌کند، اما متاسفانه در ایران ماجرا برعکس شده است. از طرفی، شرایط مملکت ما طوری شده که مردم روی برخی موضوعات خیلی حساس هستند، یعنی امروز، افراد زیادی می‌گویند که پشت صحنه این اتفاق، انجام زیرپوستی طرح صیانت است در حالی که طرح صیانت اصلاً تصویب نشده است، هرچند به شخصه وجود افرادی خودسر در پشت صحنه برای اعمال این کار را نه تایید و نه رد می‌کنم.

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور تصریح کرد: بنده از افرادی هستم که استفاده‌ بالایی از اینترنت دارم. معمولاً هم بسته یک‎ساله ۷۲ گیگابایتی را می‌خریدم، اما حال به خاطر حذف این بسته، مجبور شدم بسته شش ماهه که زیر ۲۰ گیگابایت است را خریداری کنم، آن هم ۷۰ هزار تومان. این‌دست اتفاقات، نارضایتی را در کشور بالا برده است، زیرا میلیون‌ها ایرانی از اینترنت استفاده می‌کنند و اساساً به این ظرفیت، بسیار نیاز دارند.

وعده نسیه وزیر برای افزایش کیفیت اینترنت

جلال رشیدی‌کوچی اظهار داشت: وزیر ارتباطات چندی پیش گفته بود اینترنت گران شده اما دو سال دیگر، کیفیت آن افزایش پیدا می‌کند. به اعتقاد من، این یک وعده نسیه است؛ یعنی باید ابتدا، کیفیت افزایش پیدا کند و سپس از مردم خواست به دلیل جبران هزینه زیرساخت‌ها، مبلغ بیشتری را بپردازند؛ هرچند که حتی می‌شد قیمت را هم بالا نبرد، چون در لایحه بودجه، اعتباراتی در این رابطه منظور شده است.

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها