۱۴۰۱ چهارشنبه ۳۱ فروردين چاپ

قالیباف ۴ درصدی یا ۹۶ درصدی؟ آقای رئیس! ایتالیا بد بود و ترکیه مجاز؟!

قالیباف ۴ درصدی یا ۹۶ درصدی؟ آقای رئیس! ایتالیا بد بود و ترکیه مجاز؟!

اقتصاد میهن: سفر خانواده محمدباقر قالیباف به ترکیه و خرید پر و پیمان همسر، دختر و داماد ایشان مورد توجه رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت.

تجربه نشان داده اگر یک خانواده پولدار جمهوری اسلامی مانند خانواده آقای قالیباف به سفر خارجی بروند یک راسته بازارِ کشور میزبان را آباد خواهند کرد. البته در مورد خانواده رییس مجلس شورای اسلامی فقط بخش خرید سیسمونی برای نوه ایشان پر رنگ شده است. به خاطر داریم سردار محمدباقر قالیباف که امروز رییس مجلس انقلابی است، در انتخابات سال ۹۶ خود را در کنار ۹۶ درصد مردم قرار داد و رقیبش -که آن زمان حسن روحانی بود- را در زمره ۴ درصدی‌ها.

منظورش از ۴ درصدی‌ها هم، الیگارش‌ها، بهره‌مندان از سفره انقلاب، اشرافی‌ها و کسانی بود که پولشان از پارو بالا می‌رود. همین جناب سردار خلبان در همان مناظرات تلویزیونی فریاد می‌زد آی مردم خانواده وزیر آموزش و پروش ما صفر تا صد خریدشان را از ایتالیا می‌کنند. قالیباف در جریان مناظرات انتخاباتی سال ۹۶ گفته بود: «وزیر آموزش و پرورش (دولت روحانی) می‌رود لباس بچه از ایتالیا می‌آورد، مردم شما فکر می‌کنید اقتصاد ما درست می‌شود، هرگز!».

همین دو سه روز پیش بود که بالاخره بعد از سال‌ها یاشار سلطانی تبرئه شد. شاکی او هم آقای قالیباف بود. چرا؟ یاشار یک جوان روزنامه‌نگار ایرانی اصلاح طلب و مدیرمسئولِ وبگاهِ معماری نیوز است. او بعد از رسانه‌ای کردن اسناد مربوط به جنجال خانه‌های نجومی و خبر سوءاستفاده شهرداری تهران از پارک لویزان در جریان مراسم عروسی دختر قالیباف بازداشت شد. در پی این بازداشت وبگاهِ معماری نیوز فیلتر شد، یاشار سلطانی در ۲۲ آبان ۱۳۹۵ با تبدیل قرار تأمین آزاد شد. او در فرودین امسال کلا تبرئه شد. املاک نجومی، عروسی دختر، پرونده هلدینگ یاس و ده‌ها مورد دیگر، تا ابد در پرونده سیاسی و اجتماعی آقای قالیباف باقی خواهند ماند، چون پرونده قضایی درست و درمانی در جمهوری اسلامی برای او تشکیل نشد و اگر هم نیمچه پرونده‌ای در گوشه و کنار دستگاه قضایی برای او شکل گرفته باشد، فعلا جایی از اهمیت ندارد.

هنوز داغِ موارد ذکر شده سرد نشده، خبر آمد که همسر، دختر و داماد عالیجناب قالیباف برای خرید سیسمونی برای دردانه بابا (نوه آقای قالیباف) راهی ترکیه شده‌اند و باقی ماجرا.وحید اشتری شب گذشته در رشته‌توئیتی نوشت: چند تا از مسافران استانبول یک‌سری فیلم و عکس از یک خانواده چادری (در پرواز‌های ترکیه خیلی مرسوم نیست) فرستاده‌اند که امروز به‌خاطر حجم بالای بار با متصدی کانتر به مشکل خورده‌اند و بعد با رفتار عوامل هواپیمایی معلوم شده از خانواده مسئولین‌اند و ظاهرا خانواده آقای قالیباف بوده‌اند.

بعد از این توییت بود که رسانه‌ها وارد میدان شدند و صحت و سقم قضیه را درآوردند و این کار باعث شد الیاس قالیباف پسر آقای رییس مجلس، این عمل (سفر بستگانش به ترکیه و خرید آنها) را تقبیح بداند و این رفتار را دور از مرام و شان پدرش عنوان کند.در پی انتشار تصاویری از سفر همسر، دختر و داماد محمدباقرقالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به هنگام بازگشت از ترکیه، الیاس قالیباف پسر رئیس مجلس شورای اسلامی طی مطلبی از عموم مردم عذرخواهی کرد و در صفحه شخصی خود نوشت که خواهر و داماد خانواده نیز باید عذرخواهی کنند.

الیاس قالیباف نوشت: «خواهرم و همسرش کاری انجام دادند که حتما غلط است. این سفر آن هم در این شرایط اقتصادی مردم یقینا اشتباه است. آن‌ها برای خرید سیسمونی نرفته بودند و ناراستی‌ها و بزرگ نمایی‌هایی در متن‌های منتشر شده وجود دارد، اما به هر صورت انجام این سفر خطایی نابخشودنی است، چرا که باعث می‌شود همه تهمت‌هایی که در گذشته به پدرم و خود آن‌ها زده شده است را صحیح جلوه دهد. آنچه این خطا را نابخشودنی‌تر می‌کند آن است که به امید و اعتماد مردم ضربه می‌زند و زبان ضد انقلاب و بدخواهان را دراز می‌کند. این رفتار حتماً مخالف نظر و مشی و مرام پدرم است. آنان که می‌خواهند خطای فرزند را به پای پدر بنویسند، بدانند که این کار از قبل مورد مخالفت ایشان قرار گرفته بود، ولی متاسفانه نادیده گرفته شد. بنده به سهم خودم از همه مردم عذرخواهی می‌کنم و آن‌ها هم حتما باید عذرخواهی نمایند».

پس از انتشار مطالب الیاس قالیباف این سوال به ذهن می‌رسد که او چرا فقط از خواهر و دامادش نام برده، در حالی که والده مکرمه سرکار خانم زهرا مشیر هم در این سفر حضور داشته است. وانگهی مگر می‌شود و مگر امکان دارد، همسر، دختر و داماد سردار قالیباف بدون مشورت، هماهنگی، اذن و اجازه او راهی سفر خارجی شده باشند؟ حتما با اطلاع و اجازه آقای قالیباف به ترکیه رفته‌اند و حتما برای تلاوت قرآن و به جا آوردن نماز یومیه راهی این سفر نشده‌اند. البته عذرخواهی الیاس خان از مردم شجاعانه بود، ولی اینکه آقا زاده فرمودند! خانواده برای خرید سیسمونی نرفته‌اند و این سفر بدون اطلاع پدر بوده و با مرام پدر همخوانی ندارد.

این ادعای الیاس قالیباف قابل پذیرش نیست و مردم خیلی باهوش‌تر از این حرف‌ها هستند؛ بنابراین به نظر رییس مجلس هم باید عذرخواهی کند. بدیهی و مبرهن است، سفر داخلی و خارجی هر خانواده‌ای نه ناپسند است و نه غیرقانونی و غیر شرعی. خانواده محمدباقر قالیباف مثل هر خانواده ایرانی دیگری حق دارند از زندگی لذت ببرند و آزادانه به هر گوشه جهان سفر کنند، فقط مشکل این است که خود این آقایان سوژه به دست مردم و رسانه‌ها داده و می‌دهند.

همانگونه که در ابتدای گزارش ذکر شد، آقای محمدباقر قالیباف در مناظرات انتخابات سال ۱۳۹۶، ۴ درصد مردم را پولدار و از نظر اقتصادی دست نایافتنی معرفی می‌کرد که ۹۶ درصد مردم ایران را استثمار کرده‌اند و اتفاقا یکی از نشانه‌های اشرافی‌گری رقبای انتخاباتی خود را، سفر‌های لوکس خارجی خانواده‌های آن‌ها به کشور‌های اروپایی می‌دانست. هنوز یکسال هم از رد صلاحیت علی لاریجانی سَلَف مجلسی آقای قالیباف نگذشته است. رد صلاحیتی که شورای نگهبان یکی از دلایل آن را سفر خانواده لاریجانی به خارج ذکر کرده بود.

حوالی آقای رییس مجلس انقلابی حرف و حدیث زیاد است. به عنوان نمونه حمایت او از پتروشیمی میانکانه. او در حالی از احداث پتروشیمی میانکاله حمایت کرد که تقریبا تمام نهاد‌های اجرایی، قضایی و محیط زیستی مخالف احداث آن بودند و رییس جمهور و دادستان کل کشور حکم به توقف آن داده بودند. بعدا کاشف به عمل آمد که مالک این این پروژه عبدالله عبدی با دو کد ملی و ابربدهکار بانکی است و در حالی قالیباف از او و پروژه‌اش دفاع می‌کند که رهبری، ابربدهکاران بانکی را مجرمان بانکی خطاب کرده است. آقای قالیباف، فرض کنیم حسن روحانی انگلیسی، وزیر آموزش و پرورش پیشین لاکچری باز، اصلاح‌طلبان، لیبرال و غرب زده و همه بد و شما خوب. اکنون پاسخ بدهید با این حجم از حاشیه و پرونده شما جز کدام دسته‌اید، ۴ درصدی یا ۹۶ درصدی؟

اسفندیار عبداللهی

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها