۱۴۰۱ جمعه ۱۲ فروردين چاپ

بازداشت خواننده ایرانی در آمریکا به دلیل گذراندن خدمت سربازی در سپاه !

بازداشت خواننده ایرانی در آمریکا به دلیل گذراندن خدمت سربازی در سپاه !

اقتصاد میهن: خواننده ایرانی و میهمان جشن نوروزی سگرستروم بازجویی و از ورود به آمریکا منع شد.

به گزارش لس‌آنجلس تایمز، برنامه‌ای نوروزی با عنوان جشن سال نوی ایرانی که بلیت‌هایش به طور کامل فروخته شده بود، در مرکز هنرهای سگرستروم کاستا مسا، شنبه با حضور برخی از مشهورترین خوانندگان ایرانی همراه بود، اما یک ستاره به‌طور محسوسی غایب بود.برگزارکنندگان این برنامه گزارش دادند که روز جمعه علیرضا قربانی، خواننده مشهور ایرانی، دو تابعیتی ایران و کانادا، پس از بازداشت از سوی ماموران در فرودگاهی در تورنتو، پس از بازجویی از ورود به ایالات متحده منع شد.

علیرضا اردکانی، مدیر اجرایی بنیاد غیرانتفاعی فرهنگ در منطقه لس‌آنجلس که برای میزبانی رویدادی نوروزی با ارکستر سمفونیک پاسیفیک همکاری کرده، گفت: «قربانی سوار هواپیما شد، روی صندلی خود نشست، اما تعدادی از ماموران اداره مهاجرت آمریکا وارد هواپیما شدند و او را بیرون آوردند.» اردکانی گفت: «نزدیک به چهار ساعت از او بازجویی کردند و درنهایت به او گفتند که روادیدش لغو می‌شود و دیگر نمی‌تواند به آمریکا سفر کند.» او افزود: «من فقط یک پیامک دریافت کردم که او اجازه ندارد بیاید، فکر کردم این یک شوخی است.» اردکانی بعدا متوجه شد که بازداشت موقت قربانی و محرومیت از سفر احتمالا به دلیل خدمت سربازی او که ۴۹ ساله است، در دهه‌های قبل در سپاه بوده است.

لس‌آنجلس تایمز در ادامه نوشت: «سپاه در سال ۲۰۱۹ از سوی دولت ترامپ در فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی قرار گرفت. در حالی که ده‌ها سازمان در آن زمان در فهرست FTO(فهرست سازمان‌های تروریستی) قرار گرفتند، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تنها نهاد دولتی بود که از سوی ترامپ در این فهرست قرار گرفت.»از آنجا که ایران برای شهروندان مرد ۱۹ ساله و بالاتر که تحصیلات خود را به پایان رسانده‌اند تا دو سال خدمت سربازی داوطلبانه یا اجباری نیاز دارد، بسیاری از شهروندان اساسا برای خدمت (از جمله در سپاه پاسداران)، فراخوانده می‌شوند و آنها را مشمول محدودیت‌های سفر به ایالات متحده می‌کند که برای افراد در نظر گرفته شده است. مسیح فولادی، معاون بخش لس‌آنجلس شورای روابط اسلامی-آمریکایی گفت: «این اقدام ترامپ از آن زمان برای اتباع ایرانی که مایل به سفر یا مهاجرت به ایالات متحده هستند، دردسر‌های متعددی را ایجاد کرده است.»

در حالی که برخی از سفر به ایالات متحده منع می‌شوند، برخی دیگر ممکن است با مشکلاتی در دریافت‌گرین کارت مواجه شوند، حتی زمانی که بستگان، همسران و فرزندانی دارند که از قبل در آمریکا زندگی می‌کنند. فولادی که در ایران متولد شده است، می‌گوید: «خیلی‌ها ممکن است ۲۰، ۲۵ یا ۳۰ سال پیش خدمت کرده باشند و بسیاری از آنها ممکن است در لباس روحانی خدمت کرده باشند و هیچ ربطی به رزم و نظامی‌گری هم نداشته باشند و اکنون آنها برای وضعیت اقامت با موانعی روبه‌رو هستند.من فکر می‌کنم هدف این اقدام(ترامپ) برای به حاشیه راندن دولت ایران بود، اما حقیقت این است که آمریکایی‌های ایرانی‌تبار را که در اینجا هستند، تحت تاثیر قرار داده است.»  علیرضا قربانی، زاده ۱۵ بهمن ۱۳۵۱ خواننده موسیقی ایرانی است. او از سال ۱۳۷۸ به عنوان خواننده ارکستر ملی ایران به رهبری فرهاد فخرالدینی برنامه‌های متعدد در داخل و خارج از ایران اجرا کرده‌ است.

 

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها