۱۴۰۰ يکشنبه ۱۵ اسفند چاپ

بازار داغ خرید و فروش دستگاه پوز در فضای مجازی !

بازار داغ خرید و فروش دستگاه پوز در فضای مجازی !

اقتصاد میهن: فروش دستگاه‌های کارت‌خوان در فضای مجازی افزایش پیدا کرد. گویا علت افزایش فروش کارت‌خوان‌ها اتصال این دستگاه‌های به پرونده‌های مالیاتی است.

دی ماه امسال سازمان امور مالیاتی به فعالان اقتصادی و اصناف هشدار داد که همه دارندگان دستگاه‌های پوز در سازمان امور مالیاتی ثبت نام کنند تا جلوی افرادی که از مالیات فرار می‌کنند گرفته شود.

حراج دستگاه پوز در فضای مجازی

همین هشدار کافی بود که روزانه به تعداد فروشندگان دستگاه‌های پوز در فضای مجازی افزوده شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد از زمانی که دولت اعلام کرده که برای هر دستگاه پوز پرونده مالیاتی تشکیل شده فعالان اقتصادی از پرداخت مالیات‌های غیرمتعارف ترسیدند و دستگاه‌های پوز خود را به حراج گذاشتند.

قیمت دستگاه پوز چند شد؟

در سایت دیوار برخی از دستگاه‌های پوز با قیمت ۶۰۰ هزار تومان و برخی دیگر نیز و برخی دیگر دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد.در بازار هم برخی فروشندگان کارت مشتری‌ها را قبول نمی‌کنند و از آن‌ها تقاضای پرداخت پول نقد دارند. با این حال امروز احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی هم بر ساماندهی دستگاه‌های پوز تاکید کرد.

او گفته است: «سرعت شناسایی و ساماندهی دستگاه‌های پوز افزایش پیدا کرد. استفاده از دستگاه‌های کارتخوان هیچ دلیل برای مشمول شدن مالیات بیشتر نیست. اطلاعات این موارد در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می‌گیرد و اگر قرار باشد مالیاتی دریافت شود، این سازمان امور مالیاتی است که باید برای دریافت مالیات دلایل خود را ارائه کند. در نتیجه مردم نباید نگران استفاده از دستگاه‌های کارتخوان باشند.»

به صحبت‌های خاندوزی اعتماد نداریم

با این حال فعالان اقتصادی از اظهار نظر اخیر وزیر اقتصاد اطمینان ندارند. رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ارتباطات اتاق اصناف تهران گفت: تمام واحد‌های صنفی مالیات پرداخت می‌کنند. اینکه فروش دستگاه‌های پوز افزایش پیدا کرده علت این است که فعالان اقتصادی از مالیات نامتعارف می‌ترسند.علی توسطی توضیح داد: در ایران به اجرای پایلوت برنامه‌ها اعتقادی نداریم به همین دلیل اجرای سفت و سخت برخی برنامه‌ها در نهایت باعث برهم خوردن نظام اقتصادی می‌شود. تصمیمات اخذ شده مبنی بر دریافت مالیات از دستگاه‌های پوز شفاف نیست.او ادامه داد: از زمانی که دستگاه‌های پوز جایگزین دسته چک شدند از همان ابتدا برخی شایعات مبنی بر دریافت مالیات به واسطه باب شدن این دستگاه‌ها مطرح شد.

خاندوزی عدم دریافت مالیات را بخشنامه کند

توسطی بیان کرد: در بازار قرض دادن پول به فعالان اقتصادی معتمد باب بود. از زمانی که سازمان امور مالیاتی مطرح کرد که از دستگاه‌های پوز مالیات دریافت می‌کند حتی قرض دادن پول و روابط حسنه بین فعالان اقتصادی از بین رفت.او گفت: امروز وزیر اقتصاد اعلام کرده تراکنش‌ها مبنای دریافت مالیات نیست. این در حالی است که فعالان بازار به اظهار نظر‌ها مقامات مسئول اعتمادی ندارند.توسطی بیان کرد: وزیر اقتصاد بهتر است که اظهار نظر امروز خودش را در قالب یک بخشنامه مطرح کند تا نظم به بازار برگردد. در غیر اینصورت این فضای بلبشو در فضای بازار حاکم است.

پیش‌تر، محمد برزگری، رییس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی در گفتگو با رادیو اقتصاد گفت: «فعالان اقتصادی با داشتن پرونده در سازمان مالیاتی مشخص هستند و هر دستگاه کارت خوان یا پرداخت‌های اینترنتی رصد می‌شود و تراکنش‌ها مشخص کننده میزان مالیات است.»

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها