۱۴۰۰ چهارشنبه ۴ اسفند چاپ

ریزش شدید قیمت درآگهی های آنلاین فروش خودرو + جدول

ریزش شدید قیمت درآگهی های آنلاین فروش خودرو + جدول

اقتصاد میهن: قیمت خودرو‌های داخلی در آگهی‌های آنلاین می‌تواند ۲۰ میلیون تومان کمتر از رقم‌های اعلام شده توسط سایت‌های خبری باشد.

امروز چهارشنبه چهارم اسفند روی خروجی بسیاری از سایت‌ها قیمت پژو پارس دوگانه‌سوز در بازار آزاد ۳۴۵ میلیون تومان نوشته شده است، اما در پلتفرم‌های خرید و فروش خودرو رقم ۳۲۵ میلیون تومان را می‌شود برای این مدل پیدا کرد. در روز‌های گذشته ماجرای درج قیمت در آگهی‌های مسکن دوباره حاشیه‌ساز شده و آن‌هایی که موافق حذف عدد و رقم‌ها هستند، اعتقاد دارند دلال‌ها با قرار دادن نرخ‌های نامتعارف قصد جابجا کردن قیمت‌ها در این بازار را دارند. موضوعی که به‌اندازه خودش جای بحث دارد، اما در بازار خودرو آگهی‌های زیادی را زیر قیمت‌های اعلام شده روزانه پیدا می‌کنیم. البته اگر به رقم‌های اعلام شده به‌چشم مبنای تقریبی قیمت بازار نگاه کنیم، آنوقت تعداد مدل‌هایی که با قیمت‌های بالاتر آگهی می‌شوند، کم نیستند و کار در برخی از همین پلتفرم‌ها به حذف قیمت منجر شده است.

قیمت محصولات ایران خودرو در آگهی‌ها

تارا اتوماتیک را می‌توانیم گران‌ترین خودرو داخلی بدانیم. سایت‌هایی که روزانه قیمت بازار آزاد مدل‌های داخلی و خارجی را روی خروجی خود قرار می‌دهند، ارزش تارا اتوماتیک را در روز چهارشنبه چهارم اسفند ۵۶۰ میلیون تومان اعلام کردند که با کمی جست وجو در آگهی‌ها مدل‌هایی را تا ۱۰ میلیون تومان زیر این قیمت پیدا می‌کنید. تارا اتوماتیک مدل ۱۴۰۰ با رنگ سفید حوالی چیتگر تهران ۵۵۰ میلیون تومان آگهی شده است.

در محله آذری شخص دیگری حاضر است با همین رقم تارا اتوماتیک سفید رنگ را بفروشد و در یک آگهی دیگر قیمت تارا اتوماتیک آبی را ۵۵۰ میلیون تومان گذاشته‌اند. قیمت نسخه دنده‌ای تارا طبق جدول‌ها و ارقامی که از سایت‌ها به‌شکل روزانه منتشر می‌شود، امروز ۴۰۳ میلیون تومان است. اگر آگهی‌هایی که قیمتشان به‌خاطر بالا بودن نسبت به سایر گزینه‌ها حذف شده را کنار بگذاریم مدل‌های ۴۱۰ و ۴۱۱ میلیون تومانی بالاترین قیمت‌های اعلام شده از سوی فروشنده‌ها به‌شمار می‌روند. رقمی که باعث می‌شود، شانس فروش خودرو‌های آن‌ها به حداقل برسد. چون نسبت به رقم ۴۰۳ میلیون تومانی، مدل‌هایی را در پلتفرم‌های خرید و فروش خودرو پیدا می‌کنیم که ۱۳ میلیون تومان کمتر آگهی شده‌اند. آگهی‌هایی که یکی از آن‌ها مربوط می‌شود به نمایشگاهی در صادقیه تهران که تارا دنده‌ای با رنگ سفید را ۳۹۰ میلیون تومان می‌فروشد.

قیمت رانا پلاس امروز ۲۷۶ میلیون تومان اعلام شده است و این محصول کنار پژو ۲۰۶ تیپ دو با رقم ۲۶۵ میلیون تومان ارزان‌ترین خودرو‌های سواری تولیدی ایرانخودرو هستند. با این حال رانا پلاس در آگهی‌های خرید و فروش خودرو می‌تواند نزدیک به ۲۰ میلیون تومان کمتر ارزش داشته باشد. مثل شخصی که در آگهی از عبارت رانا پلاس صفر خشک استفاده کرده و قیمت را ۲۵۶ میلیون تومان نوشته است. مدلی که ۱۲ ماه بیمه هم دارد. یا مثلا نسبت به رقم ۲۶۵ میلیون تومان اعلام شده برای پژو ۲۰۶ تیپ دو با آگهی‌هایی روبرو هستیم که قیمت در آن‌ها ۲۵۴، ۲۵۵ و ۲۶۵ میلیون تومان است. یعنی دست‌کم ۱۰ میلیون تومان کمتر.

قیمت دنا تیپ یک به‌عنوان ارزان‌ترین عضو خانواده دنا طبق چیزی که امروز در سایت‌ها می‌بینیم باید ۳۶۶ میلیون تومان باشد. با این حال شخصی حاضر است در ازای ۳۵۰ میلیون تومان مدل ۱۴۰۰ دنا با رنگ نقره‌ای و ۹ ماه مهلت تمدید بیمه بفروشد. پژو پارس، پژو ۲۰۷، سمند و … سایر محصولات تولیدی ایرانخودرو هستند که نسبت به قیمت‌های روزانه آن‌ها در سایت‌های مختلف، در پلتفرم‌های خرید و فروش آنلاین نرخ‌های کمتری را برای آن‌ها با کمی وقت گذاشتن پیدا می‌کنید. در جدول زیر می‌تواند جزییات قیمت‌ها را مشاهده کنید.

کف تقریبی قیمت محصولات ایرانخودرو در آگهی‌ها

خودور کف قیمت‌ در آگهی‌ها قیمت‌ روز چهارم اسفند
تارا اتوماتیک ۵۵۰ میلیون تومان ۵۶۰ میلیون تومان
تارا دنده‌ای ۳۹۰ میلیون تومان ۴۰۳ میلیون تومان
رانا پلاس ۲۵۶ میلیون تومان ۲۷۶ میلیون تومان
پژو ۲۰۶ تیپ دو ۲۵۴ میلیون تومان ۲۶۵ میلیون تومان
دنا تیپ یک ۳۵۰ میلیون تومان ۳۶۶ میلیون تومان
پژو پارس دو‌گانه‌سوز ۳۲۵ میلیون تومان ۳۴۵ میلیون تومان
پژو ۲۰۷ ۳۳۹ میلیون تومان ۳۵۵ میلیون تومان
سمند LX ۲۵۷ میلیون تومان ۲۶۵ میلیون تومان

قیمت محصولات سایپا در آگهی‌ها

خودرو‌های سایپا نسبت به محصولات ایرانخودور قیمت کمتری دارند. همین موضوع کنار تقاضای بالا و تعداد بیشتر خرید و فروش‌ها، باعث شده کف قیمت آگهی‌ها درقیاس با رقم‌های اعلام شده روزانه نسبت به محصولات ایران‌خودرو اختلاف کمتری داشته باشد. مثلا وقتی از اختلاف ۲۰ تا ۱۵ میلیونی تارا و دنا صحبت می‌کنیم، اینجا اختلاف قیمت پراید و تیبا کمتر است. با این حال برای کسی که واقعا خریدار باشد، همین اختلاف هم غنیمت است. پراید ۱۱۱ در سایت‌هایی که امروز قیمت روزانه خودرو‌های داخلی را اعلام کرده‌اند، ۱۸۵ میلیون تومان است. شخصی در تهران رقم ۱۸۰ میلیون تومان را برای فروش مدل سفید رنگ انتخاب و در بخش اطلاعات آگهی به ۱۲ ماه مهلت تمدید بیمه اشاره کرده است. رقمی که به‌تنهایی همین الان می‌تواند می‌تواند بین یک میلیون و ۲۰۰، ۳۰۰ تا دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای خودرو‌هایی مثل پراید تغییر داشته باشد.

پراید صندوقدار با قیمت اعلام شده ۱۷۰ میلیون تومانی در یکی از آگهی‌ها ۱۶۴ میلیون تومان قیمت خورده است. حالا که تولید پراید هاچ بک و صندوقدار متوقف شده، تیبا صندوقدار ارزان‌ترین محصول تولیدی سایپا است و حتی از پراید هاچ‌بک باوجود توقف تولید، قیمت کمتری دارد؛ ۱۷۸ میلیون تومان. ارزان بودن و تقاضای بالا برای این مدل خودرو‌ها مثل تیبا صندوقدار اجازه نداده اختلاف قیمت زیادی بین آگهی‌ها و رقم‌های اعلامی روزانه به‌وجود بیاید. مثلا برای این خودرو کمترین قیمت‌هایی که پیدا می‌شود حدود سه تا چهار میلیون تومان از عدد ۱۷۸ میلیون پایین‌تر است، اما خریداران تیبا هاچ بک معمولی که امروز در سایت‌های مختلفی با قیمت ۱۸۵ میلیون تومان روبرو شده‌اند، می‌تواند در آگهی‌ها انواع اقسام تیبا هاچ بک را با قیمت ۱۷۲، ۱۷۳ و ۱۷۴ میلیون تومان پیدا کنند.

کوییک دنده‌ای را می‌شود با ۱۸۱ و ۱۸۶ میلیون تومان در آگهی‌ها پیدا کرد درحالی که ارزش آن را امروز ۱۹۲ میلیون تومان اعلام کرده‌اند. کوییک اتوماتیک فول‌پلاس را می‌شود شش میلیون تومان کمتر از قیمت‌های اعلام شده در بازار آزاد، بین آگهی‌ها پیدا کرد. حوالی سعادت‌آباد تهران شخصی کوییک اتوماتیک سفید مدل ۱۴۰۰ را ۲۷۴ میلیون تومان می‌فروشد و قیمت اعلام شده امروز برای این خودرو ۲۸۰ میلیون تومان بوده است. شاهین G نیز که باید ۳۴۵ میلیون تومان قیمت داشته باشد، در آگهی‌های زیادی با رقم‌های ۳۳۰، ۳۳۱ و ۳۳۲ و به‌فروش می‌رسد؛ یعنی از عدد ۳۴۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کارخانه هم کمتر!

کف تقریبی قیمت محصولات سایپا در آگهی‌ها

خودور کف قیمت‌ در آگهی‌ها قیمت‌ روز چهارم اسفند
پراید هاچ بک ۱۸۰ میلیون تومان ۱۸۵ میلیون تومان
پراید صندوقدار ۱۶۴ میلیون تومان ۱۷۰ میلیون تومان
تیبا صندوقدار ۱۷۵ میلیون تومان ۱۷۸ میلیون تومان
تیبا هاچ بک ۱۷۲ میلیون تومان ۱۸۵ میلیون تومان
کوییک دنده‌ای ۱۸۱ میلیون تومان ۱۹۲ میلیون تومان
کوییک اتوماتیک ‌پلاس ۲۷۴ میلیون تومان ۲۸۰ میلیون تومان
شاهین G ۳۳۰ میلیون تومان ۳۴۵ میلیون تومان

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها