۱۴۰۰ چهارشنبه ۴ اسفند چاپ
با رینگ اسپرت و رنگ، خودرو ایمن نمی‌شود

خودروسازان به جای ایربگ، پلاستیک گذاشتند؟!

خودروسازان به جای ایربگ، پلاستیک گذاشتند؟!

اقتصاد میهن: عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید از عملکرد خودروسازان داخلی گفت: خودروسازان داخلی پلاستیک به جای ایربگ گذاشته‌اند و می‌گویند ماشین با کیفیت تولید کرده‌ایم. با استفاده از رینگ اسپرت و اسپری رنگ، روی سپر و گلگیر ماشینی که تکنولوژی آن مربوط به ۴۰ گذشته است، نمی‌توان گفت که ماشین جدید و ایمن تولید کرده‌ایم.

مجتبی یوسفی  با گلایه شدید از عملکرد خودروسازان داخلی اظهار کرد: پس از گله مقام معظم رهبری از عملکرد خودروسازان، مجلس به برخی از خط قرمزهای خودروسازان نیز ورود کرده است.وی با بیان اینکه هرجایی که انحصار باشد، خروجی آن برای مردم خوب نیست و باعث می‌شود از انحصار سوءاستفاده شود، افزود: در صنعت خودرو، انحصار وجود دارد و تولید خودروهای بی کیفیت و گران جان مردم را به خطر انداخته است و مال مردم را به تاراج می‌برد.عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: خروجی صنعت خودروسازی کشور در چند دهه اخیر به شکلی است که جان و مال مردم تحت شعاع قرار گرفته و برای همه مشکل‌ساز شده است.

یوسفی با بیان اینکه مجلس به دنبال این است تا با واردات حداقلی، تابوی واردات خودرو به داخل کشور شکسته شود، عنوان کرد: مجلس به جدیت پیگیر بحث واردات محدود خودرو به ویژه خودروهای حمل بار و ناوگان حمل و نقل عمومی است تا فتح بابی برای واردات سایر خودروها به داخل کشور باشد.وی با بیان اینکه آمار تلفات تصادفات و مرگ و میر مردم در خودروهای داخلی بسیار وحشتناک و ناراحت کننده است، گفت: رشد آمار تلفات بیانگر این است که حرف‌ خنده‌دار برخی از خودروسازان داخلی مبنی بر بازشدن ایربگ خودروها، شوخی تلخی است که با جان مردم می‌شود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: خودروسازان داخلی پلاستیک به جای ایربگ گذاشته‌اند و می‌گویند ماشین با کیفیت تولید کرده‌ایم. با استفاده از رینگ اسپرت و اسپری رنگ روی سپر و گلگیر ماشینی که تکنولوژی آن مربوط به ۴۰ گذشته است، نمی‌توان گفت که ماشین جدید و ایمن تولید کرده‌ایم.یوسفی ادامه داد: این کارها کلاه گذاشتن روی سر مردم است و شوخی‌های تلخی است که با جان مردم می‌شود. مجلس به جدیت به این خط قرمزهای صنعت خودروسازی ورود کرده است و امیدواریم با پیگیری‌هایی که انجام می‌شود، شاهد ارتقای سطح کیفی خودروهای داخلی باشیم. وی ادامه داد: دستگاه قضایی، سازمان بازرسی کل کشور و دادستان کل کشور نیز به این موضوع ورود کرده‌اند تا شاهد حل مشکلات صنعت خودرو در بحث قیمت و کیفیت باشیم. در این زمینه خوشبختانه عزم خوبی در کشور به وجود آمده است و ما نیز در مجلس به شدت پیگیر هستیم تا عملکرد خودروسازان داخلی اصلاح شود.

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها