۱۴۰۰ سه شنبه ۳ اسفند چاپ

سهام دولت در «ایران خودرو» ۶ درصد؛ دخالت در تصمیمات ۶۰۰ درصد!

سهام دولت در «ایران خودرو» ۶ درصد؛ دخالت در تصمیمات ۶۰۰ درصد!

اقتصاد میهن: رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: دولت در «ایران خودرو» ۶ درصد سهام دارد و در عمل ۶۰۰ درصد دخالت می کند که قابل قبول نیست.

عزت الله اکبری تالارپشتی یادآور شد: بارها خاطرنشان کردیم یا دولت سهام را بخرد و خودروساز شود یا کار را به سهامداران و بخش خصوصی واگذار کند. وی ادامه داد: در فرمایشات اخیر حضرت آقا ایشان با صراحت فرمودند وضعیت خودرو رضایت بخش نیست، ما در رابطه با ماده 4 طرح «ساماندهی صنعت خودرو» که با ایراد شورای نگهبان مواجه شد، اصلاحاتی را انجام دادیم اما حالا با ایراد هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام کار متوقف شده است.

رییس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در مقوله تولید به ویژه در حوزه خودرو نیازمند نظام جامع تأمین اجتماعی هستیم متاسفانه در کشور ما نظام جامع تأمین اجتماعی صرفاً در حوزه درمان و دارو تعریف شده که آن هم هزارمشکل دارد. گستره این نظام باید از حوزه درمان فراتر و شامل حوزه صنعت و نیازهای مردم در این حوزه شود.تالار پشتی با تاکید بر اینکه در تدوین نقشه راه حوزه صنعت یا به تعبیر حضرت آقا نقشه راهبردی حوزه صنعت، دولت باید محور کار باشد، افزود: اگر دولت نیاز به قانون دارد لایحه به ما بدهد. بخش خصوصی نیز درتصمیم گیری و تدوین این نقشه راه دخیل باشد.

وی عنوان کرد: معتقدم با کمک مردم بدون یک ریال بودجه دولتی، مملکت را می توانیم بسازیم باید مردم را وارد کار کنیم و به آنها در بخش صنعت اعتماد کنیم و دولت هم نقش نظارتی در سیاست‌گذاری داشته باشد.  رییس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: هرجا به نتیجه رسیدیم بخش خصوصی و هرجا کار گره خورده بخش دولتی دخیل بوده است ؛ از دولت جدید انتظار داریم رویه را اصلاح کند تا مردم احساس کنند دولت به سمت تصمیمات درست خیز برداشته و سرعت و کارآمدی لازم را دارد.

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها