۱۴۰۰ سه شنبه ۳ اسفند چاپ
حواشی مختلف بانوی اول فرانسه ؛

بریژیت مکرون، از اتهام به اغواء کودکان تا شایعه تراجنسیتی بودن

بریژیت مکرون، از اتهام به اغواء کودکان تا شایعه تراجنسیتی بودن

اقتصاد میهن: با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری فرانسه بار دیگر شایعاتی در رابطه با بانوی اول این کشور یعنی بریژیت مکرون مطرح شده است؛ شایعه ای مربوط به تراجنسیتی بودن او که به شدت موجب ناراحتی او شده و باعث شده او از شایعه پراکنان شکایت کند.

این شایعه ابتدا توسط دو زن مطرح شد اما با نزدیک شدن به انتخابات دهان به دهان چرخید و همه جا پخش شد. حساب‌ های توئیتری پخش‌کننده این خبر جعلی با استفاده از هشتگ (#ژان_میشل_ترونیو) مدعی شده بودند که نام بریژیت ماکرون پس از تولد ژان میشل بود و او بعدها با تغییر جنسیت خود را زن کرده است.

ازدواجی ناپلئونی یا عشقی افلاطونی؟

شایعه فوق باعث شده بار دیگر نام بریژیت در رسانه های مختلف مطرح شود. ازدواج عجیب و فرانسوی بریژیت با امانوئل مکرون از همان روزهای ابتدایی ورود مکرون به الیزه پرحاشیه بود. مکرون یکی از جوان ترین رئیس جمهورهای تاریخ فرانسه بعد از ناپلئون بود و همراهی او با زنی که حدود 30 سال از او بزرگتر است، حتی برای فرانسوی هایی که به عشق های غیر عادی عادت دارند، کمی عجیب و غیرعادی به نظر می رسید.

بسیاری مکرون را با ناپلئون بناپارت مقایسه می کردند. این قیاس البته نه به خاطر اقتدار سیاسی یا نظامی دو طرف بلکه به خاطر ازدواجشان بود. ناپلئون نیز رهبری جوان بود که چند سال از همسر نخستش ژوزفین کوچکتر بود. بر اساس یک باور تاریخی، ناپلئون جوان وقتی تازه به ارتش رفته بود تلاش می کرد از طریق ازدواج با یک بانوی ذی نفوذ و ثروتمند به مقامی برسد. ژوزفین بیوه یک فرمانده نظامی بود که ثروت فراوانی داشت و می توانست به ناپلئون در تحقق آرزوهایش کمک کند. اگر خوب به این قضیه نگاه کنیم متوجه می شویم که مکرون هیچ شباهتی به ناپلئون ندارد. نه او جاه طلبی ناپلئون را دارد و نه همسرش ثروت و مکنت ژوزفین را. واضح است که ازدواج این دو بیشتر از ناپلئون و ژوزفین بر مبنای عشق بوده؛ هرچند به نظر می رسد این عشق برای اقناع مردم کافی نبوده است.

حواشی بریژیت مکرون/ بانویی مهربان یا زنی که یک کودک را اغوا کرد؟

شایعه در رابطه با مکرون ها از همان ابتدا طبیعی به نظر می رسید. ازدواج آنها از هر منظری عجیب و غیرعادی بود. بسیاری از تحلیلگران بر این باور بودند که بریژیت می تواند پاشنه آشیل مکرون باشد. او از هیچ منظری به رئیس جمهور جوان و خوش تیپ فرانسه نمی خورد. به جز این، نحوه آشنایی این دو با هم نیز همیشه مورد طعنه رسانه ها و مخالفان بوده است.

بریژیت معلم نمایش امانوئل بوده و در زمانی که بیش از 30 سال داشته با امانوئل نوجوان رابطه برقرار کرده است. بریژیت در آن زمان همسر قانونی لویی اوزیِر بود و از او سه فرزند داشت. بعد از افشا شدن رابطه امانوئل با معلمش، والدین مکرون ناراحت شده و فرزندشان را به مدرسه ای دیگر در پاریس می فرستند اما بنا به اعتراف دوستان نزدیک مکرون، حتی بعد از این جدایی ارتباط بریژیت و امانوئل ادامه داشته است. نهایتا، بریژیت در سال 2006 از همسرش لویی جدا می شود و در سال 2007 رسما با امانوئل مکرون ازدواج می کند.

همانطور که گفته شد، این رابطه باعث طعنه و تردید بسیاری از رسانه ها و مخالفان حزب مکرون شد. آنها این رابطه را غیراخلاقی و نمود بارز اغواء جنسی و تجاوز می دانستند. مکرون در ابتدای رابطه با همسر آینده اش به سن قانونی نرسیده بود و از این جهت، رابطه بریژیت با او جرم بوده است. بسیاری از مخالفان مکرون، رفتار بریژیت را با گابریله روسیر (Gabrielle Russier) معلم فرانسوی که در دهه 60 میلادی با دانش آموز 15 ساله اش ارتباط داشت و بعد از افشا این ماجرا ابتدا به زندان رفت و بعد نیز خودکشی نمود، مقایسه می کنند و برآنند که بریژیت باید از این رفتار خود معذرت خواهی کرده و یا حداقل شرمنده باشد.

موافقان بانوی اول فرانسه؛ بریژیت یک معلم دلسوز برای رئیس جمهور است

با این حال، موافقان مکرون عقیده فوق الذکر را قبول ندارند. آنها برآنند که بانوی اول الیزه هنوز هم برای رئیس جمهور جوان نقش یک معلم را ایفا می کند. به گزارش ای بی سی نیوز، بریژیت مکرون که استاد ادبیات و نمایش است، نوع راه رفتن، طرز صحبت کردن، کنترل تن صدا و طرز پوشش رئیس جمهور فرانسه را کنترل کرده و به خوبی او را هدایت می کند.همچنین، بر اساس مستندی که چندی پیش از تلویزیون فرانسه پخش شد، بریژیت به شدت مراقب امانوئل مکرون است و حتی در ابتدا نمی خواسته با او ازدواج کند چرا که گمان می کرده در صورت ازدواج، ممکن است مکرون برای همیشه از داشتن فرزند محروم شود.

بریژیت مکرون؛ بانویی که بر حواشی پیروز شد

بانوی اول فرانسه به خوبی توانسته شایعات و حواشی را کنترل کند. ای بی سی نیوز، در گزارش خود تاکید دارد که او در سفر خود به آمریکا و در زمانی که کنار ملانیا (بانوی وقت آمریکا) ایستاده بود، به خوبی بر خود مسلط بود و به هیچ وجه تحت تاثیر جوانی و زیبایی بانوی اول آمریکا قرار نگرفت و حتی در رعایت آداب سیاسی او را تحت تاثیر قرار داد.

واضح است که بریژیت مکرون به خوبی قادر است خود را از حواشی دور کند. او هر زمان که احتیاج باشد در صحنه حاضر می شود. در مواقع مهم کنار امانوئل مکرون است، مخالفان خود را تحریک نکرده و به موقع نطق و سخنرانی می کند، در سفرهای خارجی مراقب رفتار خود هست و به خوبی با سران کشورها ارتباط بر قرار می کند و به خصوص اینکه همانند بانوان اول آمریکا دائما به خیریه ها سر می زند تا بتواند محبوبیت خود را در بین مردم نیز حفظ کند.به همین دلیل می توان گفت که بریژیت مکرون به خوبی توانسته خود را از گرفتاری های حاشیه ای خارج کند و علی رغم شایعات مختلف بعید است حداقل از جانب او مشکلی برای آینده سیاسی امانوئل مکرون پیش بیاید.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها