۱۴۰۰ يکشنبه ۱۷ بهمن چاپ
نقش آفرینی نوه پسری آیت الله مکارم شیرازی در دولت رئیسی؛

«قاسم مکارم»؛ مرد درسایه وزارت راه و شهرسازی!

«قاسم مکارم»؛ مرد درسایه وزارت راه و شهرسازی!

اقتصاد میهن: علی جعفری مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی چند روز پیش طی نامه‌ای به ایمان اسلامیان معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی خواسته بود که حق ماموریت به وی پرداخت نشود.

جدای از اینکه در متن‌نامه علی جعفری به اسلامیان که از عناصر جبهه پایداری محسوب می‌شود، چه آمده بنا داریم به وضعیت علی جعفری و حلقه‌های قدرتی که در وزارت کار به واسطه حضور رستم قاسمی ایجاد شده بپردازیم. گفته‌می‌شود علی جعفری با فشار برخی نهادهای خاص و همچنین جبهه قدرتمند پایداری به رستم قاسمی تحمیل شده و وزیر راه خیلی تمایل چندانی به حضور جعفری در این مسئولیت نداشته اما وقتی گزینه اصلی رستم قاسمی برای این سمت رد شده او مجبور شده که تن به این انتصاب دهد اما گزینه اصلی رستم قاسمی برای مدیرکلی حوزه وزارتی راه و شهرسازی چه کسی بوده است؟

قاسم مکارم همه‌کاره ستاد رستم قاسمی

« قاسم مکارم شیرازی» نوه پسری آیت الله مکارم شیرازی است که به نوعی هم استانی رستم قاسمی که متولد شهرستان لامرد استان فارس است، سابقه چندان روشنی از او در فضای وب و حتی اجرایی در دسترس نیست اما طبق اطلاع سایت دیدبان ایران، زمانی که رستم در فرماندهی اقتصادی قرارگاه قدس فعالیت داشته، قاسم مکارم نیز در آنجا فعالیت داشته است.همزمان با نواخته شدن آهنگ انتخابات و نامزدی رستم قاسمی برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، قاسم مکارم با حفظ مسئولیت به ستاد انتخاباتی رستم قاسمی منتقل و همه مسئولیت‌های ستاد انتخاباتی به دوش وی می‌افتد.

از هماهنگی برای نشست با شخصیت‌های سیاسی تا گفت‌وگوهای مطبوعاتی. گفته می‌شود با اینکه رستم قاسمی برای این دور از انتخابات رد صلاحیت شده بود، او مخالف صدور بیانیه از سوی قاسمی برای اعلام کناره‌گیری به نفع سید ابراهیم رئیسی بوده و وعده داده بوده که از طرق بیوت مراجع برای تائید صلاحیت تلاش می‌کند که در نهایت به نتیجه‌ای نمی‌رسد.بعد از اینکه سید ابراهیم رئیسی در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ انتخاب می‌شود دقیقه نود رستم قاسمی را علی‌رغم میل باطنی او برای وزارت راه و شهرسازی به مجلس پیشنهاد می‌دهد.

رستم قاسمی دوست داشت که وزارت نفت دولت رئیسی را بر عهده بگیرد به همین دلیل هم در مجلس آن سوتی بزرگ را در زمان دفاع از خود مقابل چشم نمایندگان مجلس که خود را وزیر پیشنهادی نفت خطاب کرد، داد. هرچند که بازهم رای اعتماد بالای ۲۰۰ گرفت.بعد از مشغول شدن رستم قاسمی در وزارت راه بیشتر گزینه‌هایی که او برای مسئولیت‌های مختلف پیشنهاد می‌شوند از سوی مراجع اطلاعاتی، نظارتی و امنیتی رد می‌شوند. از جمله قاسم مکارم. رستم قاسمی تلاش داشت تا افرادی که در زمان انتخابات به او کمک کرده‌اند در وزارت راه منصوب کند.

 انتصاب همشهری رستم قاسمی در وزارت راه

یکی از این افراد، ایمان اسلامیان که اصالتا جنوبی‌تبار و لامردی محسوب می‌شود، است. اسلامیان در ستاد انتخابای رستم قاسمی فعالیت داشته است. اما هسته اصلی انتخاب همه این انتصابات در وزارت راه و شهرسازی قاسم مکارم شیرازی است.رستم قاسمی چندی پیش طی نامه‌ای قاسم مکارم را در کمیته شایسته گزینی وزارت راه منصوب کرد. در نبود رئیس این کمیته یعنی مهدی غضنفری که در زمان انتخابات رئیس ستاد رستم قاسمی بود و با حکم ابراهیم رئیسی ر ئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی شده بود، مکارم شیرازی نیز تقریبا از سایه خارج و همه تحرکات زیر نظر او انجام می‌شود. حال باید دید علی‌رغم همه این رفیق‌بازی و رفت و آمدهایی که در وزارت راه و شهرسازی سازی زیر سایه سنگین شایعات استعفای قاسمی به دلیل سرطان در جریان است، وعده مهم و حیاتی ۴ میلیون مسکن محقق می‌شود یا خیر؟

 

دیدگاه کاربران
حقیقت 1401/06/02
قاسم مکارم نوه برادر آیت‌الله مکارم می باشد نه نوه آیت‌الله مکارم ایشان شیرازی هستند نه لامردی در شناسنامه ایشان پسوند شیرازی وجود ندارد آنهایی که ادعا دارند ایشون نوه آیت‌الله مکارم می باشد بگویند نام پدر قاسم چیست من به شما می گویم نام پدر ایشون اکبر است و آیت‌الله پسری به این نام ندارند
عدالت 1401/06/12
خواهشاً ثبت احوال زحمت بکشد این پسوند که نام شهرهای مقدس ایران هستند را روی نام خانوادگی نگذارند مردم آن شهرها راضی نیستند طرف چه آدم خوبی باشد چه بد باشد مهم نیست فقط اسم شهرها را خراب نکنید در ضمن شهرستان جنوبی فارس مثل لار ولامرد قاچاق در خونشان هست و قاچاق را تجارت می دانند پس در دستگاههای اجرایی نباید به کار گیری شوند ...استعداد کارهای خراب کاری زیاد دارند

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها