۱۴۰۰ شنبه ۹ بهمن چاپ
رئیس پلیس اسبق پلیس راه:

مدیران خودروساز باید اعدام شوند/ توقع ایمنی خودرو داخلی، خیال خام است/ خودروسازان بزرگترین قاتلان ملت ایران هستند

مدیران خودروساز باید اعدام شوند/ توقع ایمنی خودرو داخلی، خیال خام است/ خودروسازان بزرگترین قاتلان ملت ایران هستند

اقتصاد میهن: رئیس پلیس اسبق پلیس راه گفت: همه مدیران مسئول و متخلف خودروسازی باید اعدام شوند چرا که خودروسازان بزرگترین قاتلان ملت ایران هستند.

فقط یک تصادف زنجیره‌ای لازم بود تا بار دیگر موضوع ایمنی خودرو‌های داخلی داغ شود و مردم بار دیگر متوجه شوند که خودرو بی کیفیت را سوار هستند. موضوع باز نشدن ایربگ خودرو‌ها همچنان داغ است و پلیس فقط در دو مصاحبه برای خودروسازان خط و نشان کشید و در جواب مسئولان خودروساز به راحتی از زیر بار مسئولیت شانه خالی کردند و مدعی شدند این حوادث طبیعی است. اما آنچه در این میان مهم است جان هموطنان است که داخل ارابه‌های مرگ داخلی گرفته می‌شود.در این رابطه با سرهنگ هادی هاشمی، رئیس پلیس اسبق پلیس راه و کارشناس ارشد ایمنی و تصادفات مصاحبه‌ای انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.

هاشمی در مورد وظیفه پلیس در حوزه ایمنی خودرو‌ها و اینکه پلیس در حال حاضر چه کاری می‌تواند انجام دهد گفت: شماره گذاری یا توقف شماره گذاری از اختیارات ذاتی پلیس است و کسی نمی‌تواند آن را از پلیس راهور سلب کند. اگر خودرویی استاندارد‌های لازم را داشت پلیس موظف است آن را شماره گذاری کند و اگر خودرویی حتی یک مورد از استاندارد‌ها را نداشت باید شماره گذاری آن بلافاصله متوقف شود و تا رفع عیب هیچ خودرویی شماره گذاری نشود.

وی افزود: به نظر می‌رسد ملاحظاتی وجود دارد که پلیس به وظیفه خودش عمل نمی‌کند. باور کنید خودرو دارای ایربگ عمل نکرده با خودرو فاقد ایربگ هیچ فرقی ندارد. هنوز در شوک هستم که مگر می‌شود در یک تصادف زنجیره‌ای این تعداد خودرو با یکدیگر برخورد کنند و هیچ ایربگی کار نکند.

توقف شماره گذاری و پس گرفتن پلاک خودرو‌ها از سال ۹۱ تاکنون

رئیس اسبق پلیس راه کشور با بیان اینکه اگر من رئیس پلیس بودم اجازه تردد این خودرو‌ها را نمی‌دادم و شماره گذاری خودرو‌ها را هم متوقف می‌کردم، تاکید کرد: پلیس باید هرچه سریعتر شماره گذاری خودرو‌های داخلی را تا رفع نقص متوقف کند و تمام پلاک‌هایی که از سال ۹۱ تاکنون برای خودرو‌های داخلی صادر کرده است را پس گرفته و باطل کند. این خودرو‌ها شرایط اعلامی در قانون را نداشتند و به منزله خودرو‌های دارای استاندارد جعلی و قاچاق محسوب می‌شوند.

یکبار هم خودروسازان تاوان خودخواهی و اشتباهشان را بدهند

هاشمی با بیان اینکه وقتی توجیه مسئولان فنی دو خودروساز داخلی را در تلویزیون دیدم از شرم عرق ریختم و ناراحت شدم، افزود: علاوه بر اینکه ایمنی را رعایت نمی‌کنند، در اظهارنظر هم خجالت نمی‌کشند. پلیس اشتباه فکر می‌کند که خودروساز داخلی عیوبش را برطرف می‌کند. چرا همیشه مردم و دستگاه‌ها باید تاوان خودروساز‌ها را بدهند. یکبار برای همیشه شماره گذاری را متوقف کنند و پلاک‌ها را پس بگیرند تا خودروسازران جوابگوی مردم باشند و تاوان اینهمه بیخیالی و کم‌کاری خودشان را پرداخت کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه معتقدم باید دو خودروساز داخلی تعطیل شوند تا مردم نفس بکشند و زنده بمانند، گفت: باور کنید فکر تغییر در خودروسازی و بهبود ایمنی و رفع نقص خیال خام است. آنچه امروز می‌بینیم در ۳۰ سال گذشته هم بوده است و نیم درصد هم نباید به بهبود ایمنی خودرو داخلی امید داشت. خودرو‌های داخلی آسیب زا بوده و به کمینگاه مرگ تبدیل شده است.

مدیران خودروساز باید اعدام شوند

هاشمی با بیان اینکه خودروسازان قاتل‌ترین و ظالم‌ترین افراد در ایران هستند و حتما تمام مدیران خودروساز و وزرای صمت باید تحت تعقیب قرار گیرند، گفت: انتظار این است که دادستان کل کشور به مسئله خودروسازان ورود کند و مردم را از دست آن‌ها نجات بدهد. در هیچ پرونده‌ای در تاریخ این کشور به اندازه خودروسازان قتل و ظلم و نابودی انجام نشده است. باید بدون ملاحظه هر مدیر مسئول در این حوزه را به دار مجازات آویخت و کشور را نجات داد. این دزدی که در خودرو‌ها انجام می‌شود کشور را با مشکل روبرو می‌کند. عدلیه باید به موضوع ورود کند و حق مردم را از این مدیران بگیرد.

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها