۱۴۰۰ جمعه ۲۶ آذر چاپ

برجام مقدس شد! يامقلب‌القلوب والأبصار

برجام مقدس شد! يامقلب‌القلوب والأبصار

اقتصاد میهن: باقری کنی ارشد مذاکره کنندگان ایرانی در وين گفته است برجام خط قرمز ایران است و ایران به کمتر از برجام رضایت نمی دهد. سبحانک یا مقلب القلوب والابصار! کسی که در خواب هم به برجام ناسزا می گفت اکنون چشم گشوده و دیدهء بصیرتش باز شده و دلش دگرگون شده است!

بالاخره معلوم شد که آن توافقنامهء ملعون، که پیش از این از بردن نامش هم ابا داشتند، مقدس است و حتی برای کسانی که بر آن قلم قرمز کشیده بودند خط قرمز است. البته ایشان با تیم چهل تن به وین رفته بودند تا بیشتر از برجام، برای ما امتیاز بیاورند.  در این چند ساله از 94 به این سو آیا متن توافق عوض شده است؟ خیر تنها دولت عوض شده است. کسانی روی کار آمدند که عرضه دو سطر قراردادنوشتن ندارند و چشم دیدن موفقیت های رقیب را هم ندارند و شعارشان این است که قرارداد یا با ما يا با هیچکس! 

با چنین رفتارهای کودکانه ای طبیعی است که رئیسی اصولگرابودن خود و دولتش را نفی و انکار کند زیرا آبرویی برای اصولگرایان باقی نگذاشته است. کدام اصولگرای با انصاف هست که از دورویی نسبت برجام خرسند باشد؟ این رفتار منافقانه به زودی سبب ریزش بخش وسیعی از اصولگرایان و پیوستن آنان به اردوگاه اصلاح طلبان می شود. تناقض های موجود در نظر و عمل آقایان چندان است که هیچ صاحب وجدانی را در کنارشان نگه نمی دارد.  اکنون وقت آن است تا جاهلانی که پنج شش سال به ظريف و روحانی دشنام گفتند توبه کنند. طبعا از باقری کنی و جلیلی و رئیسی توقعی نیست اما جوانان فریب خورده ای که گناه بی لذت مرتکب شدند و ذهن و ضمیر و زبانشان را به بدگویی و بددلی آلودند از بانیان برجام حلالیت بطلبند.

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها