۱۴۰۰ پنج شنبه ۲۵ آذر چاپ

سفر معاون اقتصادی رئیس جمهور ودبیر شورای‌عالی مناطق آزاد به پایتخت دریایی ایران

سفر معاون اقتصادی رئیس جمهور  ودبیر شورای‌عالی مناطق آزاد به پایتخت دریایی ایران

اقتصاد میهن: معاون اقتصادی رییس جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد کشور به منظور بازدید و بررسی ظرفیت‌های اقتصادی حوزه سواحل مکُران از طریق فرودگاه کُنارک وارد چابهار پایتخت دریایی ایران شدند.

"محسن رضایی معاون اقتصادی رییس جمهور" و "سعید محمد مشاور رییس جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد" روز پنجشنبه با استقبال حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان، عبدالرحیم کُردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، معاونان استاندار، فرمانداران و جمعی از مدیران، نخبگان و معتمدان وارد شهرستان چابهار شد.این سفر با هدف بررسی ظرفیت‌های سواحل مکُران خصوصا چابهار و همچنین ارزیابی ظرفیت‌های شیلاتی بر پایه اقتصاد دریامحور در دستور کار قرار گرفته است.

می‌توان گفت، بازدید از مجموعه‌های فولاد، پتروشیمی و تولیدی‌هایی که براساس مزیت سواحل مکُران در منطقه آزاد چابهار ایجاد شده ازجمله اهداف این سفر باشد.درمجموع و براساس آخرین اطلاعات، بازدید از مجمتع فولاد مکُران، مجتمع پتروشیمی، چند واحد تولیدی و اقتصادی، اسکله بندر شهید بهشتی چابهار، حاشیه‌نشینی و بیمارستان چابهار، اسکله صیادی بریس و مجموعه پرورش میگوی گواتر شهرستان دشتیاری ازجمله برنامه‌های معاون اقتصادی و مشاور رییس جمهور در سفر به چابهار و شهرستان‌های حوزه سواحل مکُران است.

معاون اقتصادی رییس جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد همچنین در نشست کارگروه اقتصادی منطقه آزاد چابهار شرکت خواهد کرد. چابهار که عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران را هم یدک می‌کشد و به آب‌های آزاد بین‌المللی هم متصل است طی چند سال اخیر به دیاری ارزشمند برای ایران و سایر کشورهای منطقه تبدیل شده است چراکه با موقعیت جغرافیایی خود می‌تواند برخی کشورهای همسایه و محصور در خشکی را از طریق دریا به دیگر نقاط دنیا ارتباط دهد. «این ارتباط، از طریق شبکه لجستیکی به صورت زمینی و ترانزیت و خطوط ریلی، دریایی، هوایی و دریایی برقرار می‌شود».

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها