۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۴ آذر چاپ
حمله شدیداللحن احمد نجفی به نماینده مجلس:

همه آهنگ‌های انقلابی را باید دور بریزیم! مگر باباکرم زدیم؟/ مملکت را به جایی رسانده‌اید که انگشت‌نما شده‌ایم

همه آهنگ‌های انقلابی را باید دور بریزیم! مگر باباکرم زدیم؟/ مملکت را به جایی رسانده‌اید که انگشت‌نما شده‌ایم

اقتصاد میهن: «هرکسی که به دنبال آلات موسیقی و عینک آفتابی است از ایران برود» این سخنان عجیب چند روز قبل از سوی موسوی نماینده اردبیل مطرح شد که سروصدای زیادی هم به پا کرد و بسیاری در انتقاد به این سخنان گفتند که ایران کشور و سرزمین ما است و در آن می‌مانیم و آن کسی که ناراضی است باید برود.

کاظم موسوی بعد از این انتقاد‌ها اعلام کرد که مصاحبه‌اش تقطیع شده و اصل گفتگو این نبوده است. با این حال فایل صوتی این گفتگو که توسط دیده‌بان ایران منتشر شد، نشان می‌داد تقطیعی صورت نگرفته و اتفاقا موسوی تاکید زیادی هم روی صحبت‌هایش دارد.بعد از آن هم مردم فیلم‌هایی را از ستاد انتخاباتی موسوی در اردبیل منتشر کردند که در آن موسیقی و رقص بر پا بود و این نماینده که باحداقلی‌ترین رای، یعنی ۵۶ هزار رای وارد مجلس شده است، این چنین برای ۸۰ میلیون ایرانی تصمیم گیری می‌کند.

مملکت را به جایی می‌رسانید که انگشت‌نما شویم!

احمد نجفی بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان به رویداد۲۴ می‌گوید: به نظر می‌رسد این آقای نماینده هیچ فیلم و سریال و آهنگی ندیده و نشنیده است. این افراد می‌خواهند موسیقی و سینما را از بین ببرند و نابود کنند. این آقا سرود ملی را دیده و شنیده است؟ واقعا متوجه نمی‌شوم با چه حقی این حرف‌ها را زده است؟ چرا مملکت را به جایی رسانده‌اید که انگشت‌نما شده‌ایم!

همه آهنگ‌های انقلابی را باید دور بریزیم! مگر باباکرم زدیم؟

وی ادامه داد: امیدوارم از مردم به خاطر این نظریات عجیب و غریب عذرخواهی کنند و از آبروی کشور دفاع کنند. این حرف‌ها در هیچ کجای دنیا مطرح نمی‌شود، با توجه به صحبت‌های این آقا پس باید همه آهنگ‌های انقلابی را دور بریزیم. متاسفم که چنین صحبت‌هایی مطرح می‌شود. این چه حرف‌هایی است که می‌زنید؟ مگر بابا کرم زدیم؟ پدر موسیقی این مملکت در آمده، تا به این جایگاهی که هست برسد و برای خود حرمت حفظ کند.

نمایندگان باید بگویند موسوی متوجه نیست چه می‌گوید!

نجفی با بیان اینکه افرادی که نه موسیقی می‌دانند و نه سینما رفته‌اند، به موسیقی و هنر این کشور لطمه وارد می‌کنند. تصریح کرد: این افراد می‌خواهند خودشان را مذهبی نشان دهند و پشت این مسائل پنهان شوند. این تفکر مجلس را هم زیر سوال می‌برد و سایر نمایندگان باید بگویند که این همکار ما متوجه نیست که چه می‌گوید. سایر نمایندگان باید محکوم کنند این سخنان را. این‌ها حتی آبروی مجلس را هم می‌برند.این بازیگر سینما ادامه می‌دهد: لابد مملکت فقط برای ایشان است! در زمان پهلوی هم خود شاه چنین حرفی زده بود که هرکسی مسائل حزبی و سیاسی می‌خواهد از کشور برود. این شباهت‌ها را می‌بینیم وحشت می‌کنیم. یعنی چه که، چون تو خوشت نمی‌آید، بقیه بروند تا تو خوشحال شوی! خیلی متاسفم از حرف‌های نسنجیده و با کینه‌ای که مطرح می‌شود. این آقا می‌تواند مانند هر منتقد موسیقی و سینما از نوع موسیقی انتقاد کند، اما نمی‌تواند به مردم بگوید که بروید! خودت از کشور برو. امیدوارم مردم شهری که به این فرد رای داده‌اند متوجه شوند که چه کسی را انتخاب کرده‌اند. کسی جایی نمی‌رود، کشورمان ایران است و تا آخرین نفس همین‌جا می‌مانیم و از موسیقی خوب هم لذت می‌بریم.

چطور موسیقی حرام است، اما دروغ حلال؟

نجفی می‌گوید: عالمان دینی زیادی داریم که بخواهند به صورت تخصصی در این باره صحبت کنند، این آقا در این حد نیست که بخواهد چنین سخنانی مطرح کند. این فرد باید استعفا دهد یا صریحا عذرخواهی کند. چطور موسیقی حرام است، اما دروغ حلال؟ که می‌گوید سخنانم تقطیع شده است. شما باید حامی هنر و فرهنگ باشید که بخش مهمی از ساختار این کشور است. کشور را به عقب می‌برید، چون فقط خوشتان نمی‌آید؟

اگر مجلس موضع‌گیری نکند خودش هم حامی این تفکر است

او می‌گوید: چرا مجلس موضع نمی‌گیرد؟ اگر موضع‌گیری نکند خودش هم حامی این تفکر است. فرزندان این افراد در خانه هم باید به او معترض شوند و انتقاد کنند. وقتی این سخنان را شنیدم حسابی برآشفته شدم. به جای اینکه تشویق کنید مردم بمانند، مردم را از کشور خودشان بیرون می‌رانید؟ نخبگان و هنرمندان کشورمان به راحتی از کشور رفتند، بازهم مردم را به خارج از کشور می‌رانند.

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها