۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۷ آذر چاپ

ملکه زیبایی ای که عزتش را لگدمال کرد + تصویر

ملکه زیبایی ای که عزتش را لگدمال کرد + تصویر

اقتصاد میهن: شاید ملکه زیبایی افریقای جنوبی می‌بایست به توصیه مردم و دولتش گوش میکرد و در مراسم گزینش زیباترین دختر جهان ۲۰۲۱ که در اسرائیل برگزار میشد شرکت نمیکرد تا عزتش لگدمال نشود. چرا که پس از اصرار‌های پی در پی او رژیم صهیونیستی مانع از ورود افریقایی‌ها به داخل مرزهایش شد.

اومیکرون و بلند پروازی‌های زیباترین دختر افریقای جنوبی

لالیلا ماسوانی ۲۴ ساله از روستای کواساخولو که فارغ التحصیل رشته حقوق از دانشگاه بریتوریا است در سال ۲۰۲۱ به عنوان زیباترین دختر افریقای جنوبی برگزیده شد که پس از آن در صدد شد که به اسرائیل برود و در مسابقه زیباترین دختر جهان شرکت کند. اما زنان زیبای زیادی در سرتاسر جهان وجود دارند که از حضور و شرکت در این مسابقه منصرف شدند. چرا که این مسابقه در رژیم اشغالگر صهیونیستی و در شهر ایلات برگزار میشد. مثلا ملکه زیبایی یونان از شرکت در این فستیوال انصراف داد و در دلیل این تصمیم خود گفت که نمیتوانم به کشوری بروم که هرروز فلسطینی‌ها را قتل عام میکند و با آن‌ها میجنگد و درنهایت خیلی معمولی و عادی با آن‌ها رفتار کنم.

ولی لالیلا ماسوانی از این منظر به مساله نگاه نکرد و تنها به بلندپروازی‌ها و ارزوهایش اندیشید تا بتواند لقب زیباترین دختر جهان را از آن خود کند. او در توجیه کار خود گفت: دوست دارم زنی موفق و الهام بخش بشوم تا به زنان دیگر انگیزه بدهم. شرکت در مسابقه افریقای جموبی زندگی ام را تغییر داد و مطمئنا شرکت در مسابقه جهانی اسرائیل تغییرات بیشتری در زندگی ام ایجاد خواهد کرد.

خواهش‌ها برای انصراف از مسابقه

پس از گزینش مسوانی به عنوان زیباترین دختر افریقای جنوبی نگاه‌ها به سمت او دوخته شد، چرا که همگان از او توقع داشتند مثل بسیاری از دختران دیگر در سرتاسر جهان از این مراسم انصراف دهد.وزارت فرهنگ و فنون افریقای جنوبی از لالیلا درخواست کرد که به دلیل اعمال جنایتکارانه اسرائیل در قبال فلسطینی‌ها دراین مراسم شرکت نکند. همچنین حزب ملی حاکم بر افریقا بر عدم شرکت دراین مسابقه به دلیل برخورد‌های متعصبانه و نژاد پرستانه رژیم صهیونیستی تاکید ورزید. باید گفت که افریقای جنوبی حامی ملت فلسطین بوده و از سال ۱۹۹۵ روابط دیپلماتیک دو سویه‌ای میان ان‌ها برقرار است. آن‌ها در سال ۲۰۱۹ سفیر خود را از تل آویو خارج کردند.

ولی با وجود تمام این توصیه‌ها مسوانی گوش شنوایی برای شنیدن این توصیه‌ها نداشت و تمام تلاش خود را برای شرکت دراین مسابقه انجام داد. برطبق نظر برگزار کنندگان مسابقه دختر شایسته افریقای جنوبی نیز هیچ مانعی برای حضور مسوانی دراین مسابقات وجود ندارد چرا که این قبیل برنامه‌ها از سیاست به دور هستند. مسوانی نیز برای حضور دراین مسابقه علاقه زیادی از خود نشان میدهد و باوجود توصیحات ظلم اسرائیلی‌ها نسبت به فلسطینی‌ها بازهم با بی تفاوتی برخورد میکند و بر تصمیم خود پافشاری میکند.. دولت افریقای جنوبی در برابراین تصمیم مسوانی چاره‌ای نداشت جز اینکه حمایت و پشتیبانی خود را از او بردارد و نتیجه تمام برخورد‌ها و رفتار‌های او را بر گردنش بگذارد.

اما همیشه درب به یک پاشنه نمی‌چرخد

مسوانی با تمام افراد مخالف مقابله کرد و سخن کسی را نپذیرفت و به همه مردمانش پشت کرد، ولی در کمال ناباوری متوجه شد اسرائیل ورود مسافران افریقایی به داخل مرزهایش را به دلیل شیوع ویروس جهش یافته کرونا ممنوع کرده است به نظر میرسد اومیکرون کاخ آرزو‌های ماسوانی را منهدم کرد و او را از لقب زیباترین دختر جهان دور کرد.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها