۱۴۰۰ دوشنبه ۱۵ آذر چاپ

مجمع تشخیص مصلحت نظام، طرح واردات خودرو را رد کرد

مجمع تشخیص مصلحت نظام، طرح واردات خودرو را رد کرد

اقتصاد میهن: سخنگوی شورای نگهبان با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در توییتر با اشاره به طرح ساماندهی بازار خودرو نوشت: نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام از چندین سال قبل، به هیئت عالی نظارت در مجمع تشخیص مصلحت نظام تفویض شده است و شورای نگهبان بر اساس مقررات، مصوبه مورد ایراد از سوی این هیئت را مغایر بند 2 اصل 110 قانون اساسی دانسته و آن را جهت اصلاح به مجلس ارسال می‌کند.

هادی طحان نظیف درباره بررسی طرح مجلس گفته بود: شورای نگهبان در مرحله قبل مغایرت شرعی و یا قانون اساسی نسبت به طرح ساماندهی صنعت خودرو نداشت و فقط سه ابهام داشتیم که با بررسی‌هایی که در شورای نگهبان به عمل آمد این ابهام‌ها از نظر اعضای شورای نگهبان برطرف شده است و شورای نگهبان نسبت به طرح مذکور هیچ ابهام و ایرادی ندارد.آرش محبی‌نژاد، دبیر انجمن قطعه‌سازان پیشتر گفته بود ایرادی که مجمع تشخیص مصلحت نظام به این طرح گرفته است، ارتباطی به شورای نگهبان ندارد. مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کرده بود که این طرح با کلیات سیاست‌های نظام مغایرت دارد. طرح به مجلس فرستاده می‌شود و باید دید نظر نهایی مجمع تشخیص مصلحت نظام چیست. محبی‌نژاد با اشاره به تاکید این طرح بر واردات بدون انتقال ارز گفته بود: واردات هیچ کالایی به این شکل در کشور انجام نمی‌شود و ممکن نیست که چنین طرحی فقط برای خودرو اجرایی شود.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها