۱۴۰۰ يکشنبه ۳۰ آبان چاپ

چرا فرمانده نیرو‌های ایرانی در ‎سوریه تغییر کرد؟

چرا فرمانده نیرو‌های ایرانی در ‎سوریه تغییر کرد؟

اقتصاد میهن: مسعود اسداللهی کارشناس ارشد مسائل منطقه، تحلیل‌های منتشرشده مبنی بر برکناری سردار جواد غفاری فرمانده مستشاران ایرانی در سوریه به‌درخواست وزیر خارجه امارات و با دستور بشار اسد را رد کرد.

اسداللهی گفت: سردار غفاری سومین فرمانده نیرو‌های ایرانی و همپینانانش (حزب الله، فاطمیون و…) در سوریه از زمان شروع بحران در این کشور است که ۶ سال این مسئولیت را برعهده داشت.آزادسازی حلب، دیرالزور و المیادین و بوکمال، شکست داعش، حضور در مرز عراق و سوریه و حضور در مرز سوریه و اردن و… ازجمله کار‌هایی بود که در زمان فرماندهی سید جواد غفاری صورت گرفت.

وی افزود: ‏در سال ٩٨ تصمیم فرماندهی نیروی قدس بر این بود که ماموریت سردار غفاری تا اوایل سال ٩٩ ادامه داشته باشد، ولی ترور و شهادت سردار سلیمانی این تغییر را تا زمان ایجاد ثبات در نیروها، به تعویق انداخت و نهایتا او چند هفته قبل این مسئولیت را واگذار کرد.‏بعد از انتشار غیررسمی خبر تغییر فرمانده نیرو‌های ایرانی در سوریه، تحلیل‌هایی مبنی بر اینکه سردار غفاری با دستور بشار اسد و به درخواست وزیر خارجه امارات (که اخیرا به دمشق سفر کرده)، برکنار شده، منتشر شد.برخی دیگر هم بیماری را علت این تغییر دانستند.

سید جواد غفاری سومین فرمانده نیرو‌های ایرانی در سوریه

مسعود اسداللهی کارشناس ارشد مسائل منطقه، تغییر فرمانده نیرو‌های ایرانی در سوریه را طبق برنامه قبلی دانسته و این تحلیل‌ها که او با دستور دولت سوریه و یا درخواست امارات برکنار شده باشد را رد کرد. اسداللهی می‌گوید: برای تودیع سردار غفاری چندین مراسم از طرف مسئولان سوری (مشخصا وزیر دفاع و فرمانده ارتش) و بسیاری از مردم (خصوصا اهالی حلب) برگزار شد، ولی عدم اطلاع رسانی رسمی از سوی منابع ایرانی، این زمینه را برای سوء استفاده دیگران و ارائه تحلیل‌های کذب فراهم کرد.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها