۱۴۰۰ سه شنبه ۲۵ آبان چاپ

نه بزرگ مجلس به رئیسی؛ برادرِ دامادِ زاکانی وزیر نشد!

نه بزرگ مجلس به رئیسی؛ برادرِ دامادِ زاکانی وزیر نشد!

اقتصاد میهن: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مسعود فیاضی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش رای اعتماد ندادند.

درحالی امروز زنگ جلسه علنی مجلس برای بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به صدا در آمد، که زمزمه مخالفت نمایندگان با او از زمان معرفی به صحن علنی شنیده می شود و احتمالات درباره رأی نیاوردن مسعود فیاضی بیشتر از رأی آوری او بود. احتمالاتی که رنگ واقعیت گرفت و فیاضی از مجلس رأی اعتماد نگرفت تا کار سرپرستی این وزارتخانه به اذن رهبری کشیده شود.

علت مخالفت با فیاضی چه بود؟

نسبت فامیلی با علیرضا زاکانی شهردار تهران، نداشتن سابقه کافی در وزارت آموزش و پرورش، نحوه کسب کردن مدارک تحصیلی، مخالفت هایش با موسیقی و ممیزی های مجله رشد در کنار ردپایش در طرح صیانت از فضای مجازی سبب ایجاد حواشی زیادی برای او شده بود.در نهایت امروز وزیر پیشنهادی همراه با رئیس جمهور و برخی دیگر از دولتمردان به بهارستان آمد تا در معرض رأی نمایندگان قرار گیرد.

 پس از آغاز جلسه به ریاست محمد باقر قالیباف، رضا حاجی پور، سخنگوی کمیسیون آموزش پشت تریبون مجلس رفت و از مخالفت اعضای این کمیسیون با مسعود فیاضی خبر داد. در بخشی از این گزارش تاکید شده بود «فیاضی از جامعه بزرگ معلمان نبوده و سابقه معلمی و تدریس در مدارس دولتی را ندارد.» سخنگوی کمیسیون این را هم گفت که «مدرک کارشناسی فیاضی مورد تایید قرار گرفته، ولی ایشان فاقد مدرک دکتری می‌باشد. و علی‌رغم جامعیت، واقع‌گرایی و انسجام در برنامه‌های ایشان شاخص‌های کمی و سنجش‌پذیر و زمان‌بندی شده در برنامه‌های ایشان ذکر نشده است. بین اهداف، راهبرد و رویکردها در برنامه ایشان مرزبندی دقیقی وجود ندارد.»

نهایتا مسعود فیاضی گزینه پیشنهادی آموزش و پرورش با ۱۱۵ رای موافق، ۱۴۰ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۶۰ رای ماخوذه نتوانست از مجلس  رای اعتماد کسب کند.فیاضی دومین وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در دولت سیزدهم است پیش از او حسین باغ گلی به عنوان گزینه پیشنهادی تصدی آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی معرفی شد که او هم نتوانست از مجلس رای اعتماد بگیرد. طبق قانون درصورت رای نیاوردن وزیر پیشنهادی در انتخاب دوم رئیس جمهور طی ۳ ماه سرپرست بعدی وزارت آموزش و پرورش باید با اذن رهبری انتخاب شود.

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها