۱۴۰۰ سه شنبه ۱۸ آبان چاپ

اولین «دو دو» نمایندگان انقلابی مجلس علیه دولتِ رئیسی

اولین «دو دو» نمایندگان انقلابی مجلس علیه دولتِ رئیسی

اقتصاد میهن: در حالی معرفی دومین وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت رئیسی به خاطر روابط فامیلی وی با شهردار تهران خبرساز شده که امروز در صحن علنی مجلس نمایندگان با فریاد «دو دو» با وزارت مسعود فیاضی مخالفت کردند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی نامه رئیس جمهور دولت سیزدهم مبنی بر معرفی مسعود فیاضی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را اعلام وصول کرد.رئیس مجلس با استناد به قانون اعلام کرد که پس از قرائت نامه رئیس جمهور و اعلام وصول آن همراه با مستندات، کمیسیون تخصصی و کمیسیون های مرتبط وارد بررسی مدارک و مستندات می شوند و پس از ارائه گزارش آنها، رسیدگی به صلاحیت وزیر پیشنهادی در نشست علنی انجام خواهد شد. نمایندگان مجلس در زمان قرائت نامه رئیس جمهور در نشست علنی، با فریاد «دو دو» مخالفتشان را با این وزیر پیشنهادی اعلام کردند.

روز گذشته و پس از معرفی گزینه رئیسی برای وزارت آموزش و پرورش مشخص شد مسعود فیاضی، برادر داماد علیرضا زاکانی، شهردار تهران است که موجی از مخالفت‌ها با وزارت وی را به دنبال داشته است. فیاضی پیش‌تر معاون زاکانی در مرکز پژوهش‌های مجلس و از حامیان طرح صیانت از فضای مجازی است.

پس از چالش روزهای گذشته بر سر انتصاب داماد زاکانی به عنوان مشاور شهردار تهران، زاکانی با فشار افکار عمومی حکم وی را لغو کرد حالا باید دید با این انتصاب و افزایش شمار انتصاب‌های فامیلی در دولت سیزدهم واکنش افکار عمومی و از آن مهم‌تر نمایندگان مجلس به این مساله چگونه خواهد بود؟  این مساله از آنجایی قابل توجه است که روز گذشته در جلسه علنی مجلس برخی از نمایندگان نسبت به این انتصاب‌های فامیلی به دولت تذکر دادند.بر این اساس فداحسین مالکی در نطق خود عنوان کرد: جناب آقای رئیسی از شما ممنونیم که فرمودید در موضوع انتصابات هیچ خط قرمزی ندارید نه دفتر، نه معاون و نه وزیر هیچ کدام خط قرمز شما نیستند، صمیمانه تشکر می کنیم اما این به تنهایی کافی نیست شایسته است که برای عملی شدن فرمایشات حضرتعالی مهلت یک هفته ای تعیین کنید و به دفتر بازرسی ویژه نهاد ریاست جمهوری دستور دهید تا گزارش دقیقی از این موضوع تهیه کنند و افرادی که بر اساس نسبت های فامیلی، سمت های دولتی را تصاحب کردند برکنار شوند.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها