۱۴۰۰ شنبه ۱۵ آبان چاپ

ضرورت توجه به پدافند اقتصادی برای مقابله با تحریم‌ها

ضرورت توجه به پدافند اقتصادی برای مقابله با تحریم‌ها

اقتصاد میهن: مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: مجموعه‌های بزرگی همچون فولاد مبارکه باید در حوزه پدافند غیرعامل پیشرو باشند، چراکه اهداف سازمانی با اهداف پدافند غیرعامل گره خورده است.

حمدیاسر طیب‌نیا با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در حوزه پدافند غیرعامل افزود: در این زمینه به‌صورت ساختاریافته اقدامات زیادی در کشور انجام شده و مجموعه‌های بزرگی همچون فولاد مبارکه نیز باید پیشرو باشند، چراکه اهداف سازمانی با اهداف پدافند غیرعامل گره خورده است. وی  با بیان اینکه یک سازمان پویا به حفظ جان انسان‌ها در مواقع بحرانی و تهدیدآمیز اهمیت می‌دهد، خاطرنشان کرد: بررسی آسیب‌ها، تهدیدها و فرصت‌ها در جلسات مربوطه نیز در راستای اهداف پدافند غیرعامل هستند، اما هدف پدافند غیرعامل انسجام و هماهنگی میان تمامی اتفاقات است.

طیب‌نیا با بیان اینکه اقدامات ما در حوزه پدافند غیرعامل نباید به‌صورت مناسبتی و محدود به هفته تعیین‌شده برای این حوزه باشد، اذعان داشت: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم تا در استراتژی‌های شرکت فولاد مبارکه، ساختاریافته و هماهنگ عمل کنیم. اهمیت پدافند اقتصادی نیز برای مقابله با تحریم‌های دشمنان بسیار زیاد است؛ همان‌گونه که فولاد مبارکه ازدر این زمینه به‌خوبی عمل کرد و از کاهش میزان تولید جلوگیری به عمل آورد.

وی با بیان اینکه رکوردزنی‌های فولاد مبارکه در تولید نشان می‌دهد که این شرکت آسیب‌های احتمالی را به‌درستی شناسایی کرده است، ادامه داد: بهره‌گیری از 95 درصد ظرفیت‌های تولید در فولاد مبارکه نیز نشان‌دهنده عملکرد صحیح مدیریت در این شرکت است؛ ازاین‌رو ساختارمندی و سیستمی بودن واکنش‌های فولاد مبارکه در برابر حوادث و اتفاقات و نهادینه‌سازی آن‌ها بسیار مهم است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با تأکید بر ضرورت هوشیار بودن همه کارکنان در فولاد مبارکه و سهیم بودن آنان در حوزه پدافند غیرعامل تصریح کرد: هوشمندسازی سیستم‌ها در پدافند غیرعامل اهمیت زیادی دارد و انجام رزمایش در این زمینه نباید محدود باشد. هر بخش باید به تناسب حوزه کاری خود رزمایش‌هایی را در راستای پدافند غیرعامل برگزار کند و این رزمایش‌ها بدون اطلاع قبلی کارکنان اجرا شوند تا آمادگی برای واکنش سریع در برابر حوادث افزایش یابد.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها