۱۴۰۰ پنج شنبه ۱۳ آبان چاپ

تاریخ مذاکرات احیای برجام اعلام شد؛ ۸ آذرماه در وین

تاریخ مذاکرات احیای برجام اعلام شد؛ ۸ آذرماه در وین

اقتصاد میهن: علی باقری کنی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران چهارشنبه شب اعلام کرد که مذاکرات هسته‌ای از روز ۸ آذر (۲۹ نوامبر) در وین از سر گرفته می‌شود.

علی باقری در صفحه توییتر خود با اعلام این خبر نوشت: «در تماس تلفنی با انریکه مورا، آغاز مذاکرات با هدف لغو تحریم‌های غیرقانونی و غیرانسانی، در روز ۸ آذرماه در وین مورد موافقت قرار گرفت.» از سوی دیگر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن با هیاتی به ریاست رابرت مالی، نماینده کاخ سفید در امور ایران در دور هفتم مذاکرات برجامی در وین حضور می‌یابد.ند پرایس مدعی شد اگر ایران در گفتگوهای ۲۹ نوامبر جدی باشد، رسیدن به توافق در کمترین زمان دور از دسترس نیست.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در بیانیه‌ای این خبر را تائید کرد.  در بیانیه جوزپ بورل درباره آغاز دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران آمده است که انریکه مورا ریاست این گفتگوها (کمیسیون مشترک برجام) را برعهده خواهد داشت. قرار است نمایندگان چین، فرانسه، آلمان، روسیه و بریتانیا در کنار نماینده ایران در این مذاکرات مستقیم حضور داشته باشند. به گفته مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا موضوع دور جدید گفتگوها «چشم‌انداز بازگشت احتمالی آمریکا به برجام» و روشی برای «تضمین اجرای کامل و موثر» این توافق از سوی همه طرف‌ها خواهد بود.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها