۱۴۰۰ دوشنبه ۱۰ آبان چاپ

ایهالناس! اقتصاد ، "روحانی و رئیسی" نمی شناسد

ایهالناس! اقتصاد ،

اقتصاد میهن: 3 ماه از روی کارآمدن دولت رئیسی می گذرد و با وجود وعده های رنگارنگ برخی از حامیان و مسئولان دولتی شاهد گشایش اقتصادی محسوسی نیستیم، معاون اقتصادی دولت هم که تنها هفته ای یکبار وعده خبرخوش به مردم می دهد در حالی که برنج به کیلویی 52 هزار تومان رسیده و بورس هر رزو بیشتر از دیروز سقوط می کند.

در همین روز گذشته بورسی که برخی کاندیدای انتخاباتی معتقد بودند 3 روزه درست می شود یکی از خونین ترین روزهای خود را سپری کرد، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات دیروز بازار سرمایه با سقوط 35 هزار و 300 واحدی در سطح یک میلیون و 340 هزار واحد قرار گرفت. دیروز بورس تهران یکپارچه سرخپوش شد.شاخص کل هم‌وزن نیز سرخپوش شد و با افت شدید 10 هزار و 444 واحدی به 359 هزار و 979 واحد رسید.

دلیل این اتفاقات البته واضح است و من کمترین تقصیر را از این بابت متوجه دولت سیزدهم یا مسئولان دولتی می دانم و وعده هایی که پیشتر می دادند را هم می گذارم پای شور و هیجان انتخاباتی شان، دلیل همه این نابه سامانی ها روشن است دو دو تا 4 تا اقتصادی!

بورس، تورم و به طور کلی اقتصاد روحانی و رئیسی نمی شناسد آنها که تا پیش از این وانمود می کردند اقتصاد کشور از رئیس جمهور اسبق خوشش نمی آید حالا باید فهمیده باشند که اینطور نیست، بورسی که در آن دست کاری صورت می گیرد، شرکت هایی که ترازنامه شان شفاف نیست، مردمی که اعتمادی به سرمایه گذاری ندارند این ها همه منجر به سقوط بورس می شود و شما هر چه قدر هم که فریاد بزنید ما بورس را درست می کنیم ادعای نادرستی بیش نیست اگر هم بشود تنها مسکنی مقطعی خواهد بود، در حوزه اقتصاد واقعی نیز همین است، وقتی درآمد ارزی کشور به شدت پایین است، خروج سرمایه و استقراض نتیجه ای جز تورم بیشتر ندارد، این ها بدیهیات علم اقتصاد است و تا زمانی که این بدیهیات رعایت نشود آمدن و رفتن رئیسی و روحانی و غیره هیچ تاثیری بر این وضعیت نخواهد داشت.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها