۱۴۰۰ چهارشنبه ۵ آبان چاپ

حمله سایبری به پمپ بنزین‌های ایران چرا و چگونه انجام شد؟

حمله سایبری به پمپ بنزین‌های ایران چرا و چگونه انجام شد؟

اقتصاد میهن: حمله سایبری روز سه شنبه که باعث آسیب دیدن روند کار پمپ بنزین‌های ایران شد درست چند هفته پیش از دومین سالگرد اعتراضات به افزایش قیمت سوخت در ایران صورت گرفته است و رانندگان مجبور شدند در صف‌های طولانی منتظر بمانند؛ چرا که حمله باعث ایجاد اختلال در سیستم استفاده از کارت‌های دولتی یارانه‌ای سوخت شده بود.

شبکه خبری “ان بی سی” با انتشار گزارشی درباره حمله سایبری اخیر صورت گرفته علیه ایران می‌نویسد: “پیام مرموزی بر روی دستگاه سوخت‌رسانی نمایش داده شده بود: “حمله سایبری ۶۴۴۱۱” به نظر می‌رسد این رقم شماره خط تلفن متصل به دفتر یکی از مسئولان ایران باشد. تاکنون هیچ گروه و کشوری مسئولیت حمله سایبری اخیر را برعهده نگرفته است”.

“ان بی سی” در ادامه می‌نویسد:”تحریم‌های بین المللی و انزوای سیاسی ایران بدان معناست که بسیاری از زیرساخت‌های دیجیتالی آن کشور که با نسخه‌های قدیمی کار می‌کنند به روزرسانی و اصلاح نشده‌اند و ایران قابلیت دسترسی به نرم‌افزار‌های روز را نداشته است. در نتیجه، ضریب ایمنی سیستم‌های دیجیتالی ایران کاهش یافته و در برابر هکر‌ها آسیب‌پذیر شده‌اند”.این شبکه خبری در ادامه می‌نویسد: بسیار زود است که کسی بخواهد حمله سایبری را به کشور خاصی نسبت دهد. با این وجود، اگر ایران احساس کند کشور خاصی مسئول این حمله است می‌تواند اقدام تلافی‌جویانه انجام دهد.در ماه آوریل گذشته، ایران اسرائیل را مسئول حمله به تاسیسات هسته‌ای خود در نطنز دانست که در آن سانتریفیوژ‌های مورد استفاده برای غنی‌سازی اورانیوم آسیب دیدند. در سال ۲۰۱۹ میلادی نیز گزارش شد که دولت ترامپ در پی حملات به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان یک کارزار حمله سایبری علیه ایران را راه‌اندازی کرده است. در آن زمان، ایران اعلام کرد که تلاش‌های امریکا موفقیت‌آمیز نبوده است.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها