۱۴۰۰ سه شنبه ۴ آبان چاپ

وبملت؛ ارزنده‌ ای در سایه

وبملت؛ ارزنده‌ ای در سایه

اقتصاد میهن: بانک ملت، یکی از بانک‌های غیردولتی تجاری است که به تنهایی گروه بانکی‌ها را در تابلوی اصلی بازار اول بورس نمایندگی می‌کند.

اقتصاد ایران به دلیل بانک‌محور بودن، وابستگی زیادی به حضور بانک ها در عرصه‌های مختلف اعم از سرمایه‌گذاری، تامین مالی، ارائه تسهیلات بانکی و... دارد که طبیعتا برخی از بانک ها در این بین نقش کلیدی‌تری را برای پویایی اقتصاد بازی می‌کنند. بانک های دولتی و خصوصی در ایران نیز تا به امروز در جهت حرکت کشور به سوی توسعه، تاثیرات گسترده‌ای را داشته و گام‌های بلندی را در این مسیر برداشتهاند.

در این میان بانک ملت با حضوری پررنگ که در اقصی نقاط کشور و برخی از کشورهای منطقه و جهان دارد، توانسته جایگاه خود در صنعت بانکداری تثبیت کند. این بانک شعباتی در کشورهایی نظیر ترکیه، کره جنوبی, ارمنستان، انگلستان، آلمان و مالزی دارد که با وجود محدودیت های تحریمی توانسته نقش گسترده‌ای در زمینه فعالیت های بین المللی ایران بازی کند. با این وجود کارشناسان انتظار دارند در صورتی که تحریم‌های ظالمانه علیه ایران رفع شوند، وضعیت بانک های ایرانی از جمله بانک ملت که سرآمد فعالیت های بین المللی در این حوزه است نیز به مراتب بهبود یابد که در نهایت می تواند به افزایش ارزش این سهم در بورس تهران نیز ختم شود. از همین رو بانک ملت تصمیم گرفته است تا با سیاستگذاری در جهت تقویت حوزه برنامه ریزی استراتژیک و فناوری اطلاعات، زمینه را برای برقراری روابط به نظام بانکی بین الملل فراهم سازد.

برای درک بهتر جایگاه ویژه و مهم بانک ملت در بین بانک های جهان اسلام می توان به کسب رتبه دوم در فهرست رده‌بندی بزرگترین بانک های جهان (در زمینه ارائه تسهیلات بانکی) اشاره کرد. قرار گرفتن در بین پانصد شرکت برتر فعال در کشور بر اساس ارزیابی ۱۰۰ IMI شاخص‌های میزان درآمد، بیشترین دارایی، بیشترین سودآوری، بالاترین ارزش افزوده، بالاترین اشتغالزایی و کسب رتبه نخست در گروه بانک ها و موسسات اعتباری و کسب رتبه چهارم از نظر میزان فروش بر درآمد در بین ۵۰۰ شرکت برتر ایران در سال ۱۳۹۸، کسب رتبه برتر در بخش سود خالص بر قیمت تمام شده پول، کاهش نسبت مطالبات بر سود انباشته بین بانک‌های دولتی و خصوصی‌سازی شده در سال ۱۳۹۹، مشارکت در طرح‌های بزرگ و ملی از جمله؛ حوزه نفت و گاز، پتروشیمی، فولاد، نیروگاه‌ها، هواپیمایی و... .

مشارکت در پروژه‌های سندیکایی، تامین مالی شرکت‌ها و پروژه‌های بزرگ از محل صندوق توسعه ملی و همیچنین منابع داخلی یکی دیگر از نکات مثبت در کارنامه بانک ملت است که می تواند در زمینه سهامداری نیز مدنظر قرار گیرد. کسب رتبه نخست در اغلب شاخص های بانکداری الکترونیک در بین بانک‌های کشور بر اساس آمار اعلامی از سوی شرکت شبکه الکترونیک پرداخت کارت (شاپرک) نیز مبین عزم جدی بانک ملت برای حرکت به سوی بانکداری هوشمند با توجه به الگوهای بین المللی و نوین است. ایجاد صنعت رقابتی پایدار در حوزه فناوری و اطلاعات و بکارگیری ابزارهای بانکداری الکترونیک را نیز می توان از جمله اهداف مهم و تاثیرگذار بانک ملت در زمینه افزایش بازدهی و همچنین بروزرسانی سیستم است.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها