۱۴۰۰ پنج شنبه ۲۲ مهر چاپ

مدیر اخراجی صندوق بازنشستگی؛ مدیرعامل راه آهن شد

مدیر اخراجی صندوق بازنشستگی؛ مدیرعامل راه آهن شد

اقتصاد میهن: سید میعاد صالحی به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و تصویب هیات وزیران، مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران شد.

سید میعاد صالحی مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری،همان کسی بود که با دستور رئیس جمهور برکنار شد.ماجرای برکناری صالحی به دعوای او با عادل آذر رئیس وقت دیوان محاسبات و رئیس فعلی رئیس موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی مربوط بود. رئیس سابق دیوان محاسبات و نماینده مجلس قبل معتقد بودند؛ طبق «ماده ۱۷ سازمان تامین اجتماعی و حضور رئیس جدید در صندوق بازنشستگی باتوجه به عدم احراز شرایط غیرقانونی است و این غیرقانونی بودن به غیرقانونی بودن تمامی امضاها و انتصابات صورت گرفته از سوی وی هم باز می‌گردد.»

ماجرای تخلفات عادل آذر به روایت مدیرعامل سابق صندوق بازنشستگی

حالا هم عادل آذر در دولت رئیسی پست گرفته و هم میعاد صالحی؛ میعاد صالحی، مدیرعامل سابق صندوق بازنشستگی کشور در ۱۷ تیر ۱۳۹۹ ادعاهایی را علیه عادل آذر مطرح کرد؛ او در مصاحبه‌ای گفته‌ بود: «رئیس دیوان محاسبات از من خواست مدیر متخلف زیر مجموعه‌ام را برکنار نکنم، به حرفش گوش ندادم» و او «زمینه برکناری‌ام از صندوق را فراهم کرد». او همچنین سال گذشته از دستگاه قضایی خواسته  به سوء استفاده‌های انجام شده توسط عادل آذر در دیوان محاسبات ورود و به این مهم رسیدگی کند.

دیوان محاسبات کشور اظهارات صالحی را تکذیب کرده و مدعی شده‌است که این اظهارات پیش از انتخاب رئیس کل جدید دیوان محاسبات، جهت «شبهه‌افکنی در مسیر صحیح و قانونی انتخاب رئیس کل سازمان» و با «اغراض سیاسی» بیان شده‌اند. در بخش دیگری از بیانیهٔ این نهاد آمده‌است که سازمان بازرسی کل کشور هم طی نامه‌ای پاسخ و نظر مشابهی مبنی بر «عدم صلاحیت قانونی میعاد صالحی به دلیل عدم رعایت تبصره (۱) ماده (۱۷) قانون جامع رفاه و تأمین اجتماعی» ارائه نموده‌استحال انتصاب عادل آذر به عنوان مشاور رئیس جمهور نشان می دهد؛ آن ماجرا ظاهراً کنار فراموش شده است.

صالحی همچنین دارای سوابق علمی و تخصصی در حوزه حمل و نقل ریلی بوده که از آن جمله می ‌توان به طرح برگزیده جشنواره خوارزمی و چاپ و ارائه چندین مقاله در مجلات آی اس آی و کنفرانس های معتبر بین المللی در حوزه ریلی و همچنین سابقه فعالیت در شرکت های ریلی مسافری و باری اشاره کرد.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها