۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۴ مهر چاپ

خط تولید سیم‌کارت بومی راه‌اندازی شد

خط تولید سیم‌کارت بومی راه‌اندازی شد

اقتصاد میهن: خط تولید سیم‌کارت ایرانسل با فناوری بومی افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، با راه‌اندازی این خط تولید، سیم‌کارتی در اختیار مشترکان ایرانسل قرار می‌گیرد که مراحل طراحی، تولید و اجرای سیستم‌عامل آن، کاملاً در داخل کشور انجام شده است.مراسم افتتاح این پروژه، با حضور دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل، مهندس محمدحسین سلیمانیان مدیرعامل شرکت صنایع قطعات الکترونیک ایران (صقا) و مهندس محمدمهدی قهرمان ایزدی مدیرعامل شرکت صنایع الکترونیک شیراز (صاشیراز)، در سالن همایش‌های شرکت صنایع قطعات الکترونیک شیراز برگزار شد. این پروژه، که فاز طراحی آن از سال ۱۳۹۸ آغاز شده بود، پس از انجام ارزیابی‌های گوناگون روی نمونۀ اولیه و عبور موفقیت‌آمیز از سخت‌گیرانه‌ترین تست‌ها، به مرحلۀ تولید انبوه رسیده است.

ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، این پروژه را با همکاری شرکت صنایع قطعات الکترونیک ایران اجرا کرده و در فاز نخست آن، ۲۰ میلیون سیم‌کارت با سیستم‌عامل بومی، توسط ایرانسل عرضه خواهد شد. یکی دیگر از ویژگی های مهم این پروژه، این است که مراحل تست سیستم‌عامل سیم‌کارت (Qualification & Validation)، برای نخستین بار، در داخل کشور و با همکاری پژوهشگران دانشگاه صنعتی شریف، مطابق با معتبرترین استانداردهای بین‌المللی و مراجع جهانی (ETSI، 3GPP و…)، انجام شده است.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها