۱۴۰۰ شنبه ۱۰ مهر چاپ

گوگل،ارائه سرویس بانکداری را لغو کرد

گوگل،ارائه سرویس بانکداری را لغو کرد

اقتصاد میهن: گوگل به دلیل تاخیرهای متعدد ارائه سرویس بانکداری مبتنی بر اپ گوگل پی را متوقف کرده است.

گوگل توسعه سرویس پلکس (Plex) را متوقف کرده است. هدف این سرویس ارائه سرویس‌های بانکداری به کاربران از طریق اپلیکیشن گوگل پی بوده است. با کمک این سرویس کاربران می‌توانستند حساب‌های بانکی افتتاح و از طریق اپ آنها را مدیریت کنند.سرویس مذکور قرار بود به کاربران اجازه دهد به حساب بانکی یا پس اندازی وارد شوند که بانک‌های سنتی به کاربران ارائه می‌کنند و کاربر می‌تواند از طریق اپ آنها را مدیریت کند.طبق گزارشی که نشریه وال استریت ژورنال منتشر شده، گوگل پروژه را به دلیل تأخیرهای متعدد رها کرده است. علاوه بر آن مدیر ارشدی که برای توسعه این پروژه فعالیت می‌کرد نیز شرکت را ترک کر ده است.

البته ارائه سرویس پلکس به معنای آن نبود که گوگل به طور مستقیم با بانک‌ها رقابت می‌کرد. بلکه این شرکت فناوری تصمیم داشت تا با مؤسسات مالی مختلفی همکاری کند که حساب‌های بانکی را بدون کارمزدهای ماهانه و حداقل تراز حساب برای کاربران فراهم می‌کردند. اپ گوگل نیز مانند دیگر بانک‌های آنلاین به کاربران اجازه می‌داد تا مواردی مانند سقف پس انداز و انتقال وجه خودکار را تعیین کنند.این شرکت در ایمیلی اعلام کرد همچنان معتقد است مشتریانی که به دنبال راه‌هایی ساده‌تر برای پرداخت هزینه خریدهای آنلاین هستند، متقاضی چنین سرویسی خواهند بود، اما گوگل اکنون روی توانمندسازی سرویس‌های دیجیتال برای بانک‌ها و مؤسسات مالی دیگر فعالیت می‌کند.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها