۱۴۰۲ دوشنبه ۶ آذر چاپ

سود ۳۵۱ میلیارد ریالی بانک ایران زمین از فروش ۴ ملک مازاد

سود ۳۵۱ میلیارد ریالی بانک ایران زمین از فروش ۴ ملک مازاد

اقتصاد میهن: بانک ایران زمین که فروش املاک مازاد را در اولویت برنامه های خود قرار داده، فروش 4 ملک دیگر را نهایی و گزارش آن را به فرابورس ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد میهن ، بانک ایران زمین که با نماد وزمین و سرمایه ۴٫۰۰۰ میلیارد ریال در بازار سرمایه کشور فعال است، در سال جاری مزایده های متعددی را برگزار کرده و املاک خود را در این مزایده ها به فروش گذاشته و در هر مرحله نیز نسبت به نتایج مزایده، اطلاعات لازم را در اختیار سهامداران و مراجع ناظر قرار داده است.بر اساس این گزارش، وزمین در آخرین مزایده ای که برگزار کرده، بیش از ۳۵۱ میلیارد ریال از قطعی کردن فروش ۴ ملک مازاد خود، سود در حساب های خود منظور کرده است.

بر این اساس، ملک تجاری خمینی شهر بانک ایران زمین که قیمت تمام شده آن ۱۷ میلیارد و ۳۸۶ میلیون ریال بوده، به قیمت ۷۱ میلیارد و ۲۱۱ میلیون ریال به فروش رفته که سودی معادل ۵۳ میلیارد و ۸۲۵ میلیون ریال را نصیب این بانک کرده است.در همین حال، ملک مسکونی زابل نیز که قیمت تمام شده آن ۳ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال بوده به مبلغ ۲۱ میلیارد و ۱۰ میلیون ریال فروخته شده که حاصل این معامله، اندوختن سودی معادل ۱۷ میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال در حساب های وزمین است.ملک مسکونی- تجاری شیراز بانک ایران زمین نیز که قیمت آن برای این بانک ۱۰ میلیارد و ۶۴۹ میلیون ریال، تمام شده، به بهای ۱۳۸ میلیارد و ۸۸۸ میلیون ریال به فروش رسیده که سودی ۱۵۱ میلیارد و ۱۴۶ میلیون ریالی را برای این بانک خصوصی به ارمغان آورده است.ملک تجاری- خدماتی گرگان وزمین هم با قیمت تمام شده ۶۱ میلیارد و ۶۶ میلیون ریال، به مبلغ ۲۱۲ میلیارد و ۲۱۲ میلیون ریال فروخته شده که حاصل آن، منظورشدن سودی معادل ۱۵۱ میلیارد و ۱۴۶ میلیون ریال در ترازنامه این بانک است.

این گزارش حاکی است، قیمت تمام شده این چهار ملک فروخته شده برای بانک ایران زمین ۹۲ میلیارد و ۲۵۱ میلیون ریال بوده که در مجموع به قیمت ۴۴۳ میلیارد و ۳۲۱ میلیون ریال فروخته شده و سودی ۳۵۱ میلیارد و ۷۰ میلیون ریالی را روانه جیب این بانک خصوصی کرده است. بانک ایران زمین تاکید کرده است که سایر املاکی که در مزایده مذکور دارای پیشنهاد بوده اند پس از طی تشریفات لازم برای انعقاد قرارداد و مبالغ دریافتی از خریدار، اطلاع رسانی خواهد شد.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها